اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صبری: مقاومت فلسطینیان معادلات را تغییر داد

خطیب مسجدالأقصی با اشاره به توقف ورود غیرقانونی شهرک‌نشینان به این مسجد مقدس تأکید کرد که مقاومت فلسطینیان نقش بسزایی در تغییر معادلات داشت.

صبری: مقاومت فلسطینیان معادلات را تغییر داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجدالأقصی گفت که ورود غیرقانونی شهرک‌نشینان و افراطی‌های اسرائیلی به این مسجد از ۲۰ ماه مبارک رمضان متوقف شده و این نشان می‌دهد که مقاومت ساکنان قدس و کل ملت فلسطین نقش بسزایی در تغییر معادلات و ملزم کردن اسرائیل به تجدیدنظر در سیاست‌های نژادپرستانه خود داشته است.

صبری در مصاحبه با شبکه الجزیره افزود که یورش‌ نظامیان ارتش رژیم اشغالگر به مسجدالأقصی با هدف راضی نگه داشتن جریان راست‌گرای افراطی اسرائیلی با شکست مواجه شد.

وی تأکید کرد که پیروزی در این نبرد بیانگر وحدت همه اقشار ملت فلسطین است و نشان داد که موانع جغرافیایی و سیاسی که کرانه باختری، قدس و نوار غزه را از همدیگر جدا کرده است، بی‌ارزش است همچنانکه وضعیت کلی امروز در قدس و اراضی فلسطینی با وضعیت قبلی آن کاملا متفاوت است.

صبری همچنین از نسل سوم ملت فلسطین که در باب العامود ایستادگی کرده و مانع ورود شرکت‌کنندگان در راهپیمایی «البیارق» اسرائیل به این مکان شدند، قدردانی کرد.

خطیب مسجدالأقصی همچنین گفت که راهپیمایی روز جمعه (دیروز) فلسطینیان در مسجدالأقصی و قدس پس از اقامه نماز جمعه بار دیگر نشان داد که فلسطینیان به ویژه ساکنان قدس آماده دفاع از مقدسات اسلامی هستند.

ده‌ها هزار فلسطینی روز جمعه (دیروز) نماز جمعه را در مسجدالأقصی اقامه کردند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول