اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

واکسیناسیون ۶۲۵ سالمند مددجوی بهزیستی در زنجان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از واکسیناسیون ۶۲۵ نفر از مددجویان مقیم در مراکز نگهداری سالمندان خبر داد.

واکسیناسیون ۶۲۵ سالمند مددجوی بهزیستی در زنجان

محمدی محمدی قیداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از واکسیناسیون ۶۲۵ نفر از مددجویان مقیم در مراکز نگهداری سالمندان و مراکز شبانه‌روزی توانبخشی خبر داد و اظهار کرد: در گام اول ۱۰۹ نفر از سالمندان مقیم در مراکز در اسفند ماه سال گذشته واکسینه شدند و در مرحله بعدی ۲۳۳ معلول ذهنی و ۲۸۳ بیمار اعصاب و روان واکسن دریافت کردند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه مراکز نگهداری بهزیستی در امر پیشگیری از کرونا موفق عمل کرده است، گفت: واکسن مورد نیاز مراکز مراقبتی توانبخشی تأمین شده و ۱۲۴ نفر از پرسنل این مراکز نیز همراه مددجویان واکسینه شدند.

وی اضافه کرد: سایر افراد تحت پوشش شامل معلولین جسمی و حرکتی، کودکان اوتیسمی، زنان سرپرست خانوار، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و معتادان در اولویت بعدی هستند.
محمدی قیداری با اشاره به مکاتبات صورت گرفته برای واکسیناسیون توانخواهان مراکز روزانه با معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی افزود: بزودی واکسیناسیون افراد دارای معلولیت در مراکز روزانه نیز آغاز خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در ادامه از تهیه و تحویل وسایل کمک توانبخشی برای افراد دارای معلولیت به مبلغ بیش از ۳ میلیارد تومان خبر داد و گفت: در سال گذشته برای بیش از ۵ هزار نفر از افراد دارای معلولیت وسایل کمک توانبخشی اعم از سمعک، باطری سمعک، عصا، واکر، تخت، تشک مواج، ویلچر و هزینه پوشینه تامین شده است.

وی با بیان اینکه توزیع وسایل کمک توانبخشی بین مددجویان بر اساس ماده 3 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، دستورالعمل سازمان و شدت و نوع معلولیت مددجویان انجام می‌شود، افزود: علاوه بر این خدمات توانبخشی شامل فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی و ارتوپدی به جامعه هدف بهزیستی ارائه می‌شود.

محمدی افزود: تعداد ۶۳ مرکز غیردولتی اعم از مراکز روزانه، شبانه‌روزی، ویزیت در منزل، مراقبت در منزل و مثبت زندگی در حوزه توانبخشی وجود دارد که نزدیک به ۲۲ هزار نفر از افراد دارای معلولیت از خدمات این مراکز استفاده می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۲۸ معلول ضایعه نخاعی از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند، که از این تعداد ۶۰ نفر مورد حمایت طرح توانمندسازی قرار دارند و همگی از حق پرستاری و دریافت هزینه لوازم بهداشتی استفاده می‌کنند و ۱۷۴ نفر از افراد تحت پوشش نیز خدمات مراقبت در منزل و ۲۲۰ نفر نیز خدمات ویزیت درمنزل دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول