اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

36 گمشده ارتفاعات گیلان پیدا شدند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گیلان از نجات ۳۶ گمشده در محور آستارا به اردبیل خبر داد و گفت: امدادگران پایگاه آستارا_صیادلر پس از اعزام به منطقه مذکور طی دو ساعت تلاش عملیات جستجو توانستند گم‌شدگان را پیدا و به مسیر اصلی بازگردانند.

36 گمشده ارتفاعات گیلان پیدا شدند

سیاوش غلامی دقایقی قبل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت از گم‌شدن یک گروه ۳۶ نفره در ارتفاعات مشند خبر داد و اظهار کرد: این حادثه در محور آستارا به اردبیل در منطقه ییلاقی مشند رخ داد.

وی با بیان اینکه ۳۶ نفر طی روز گذشته گم‌شده و در ساعت 9 شب به اطلاع هلال‌احمر رسانده شد، افزود: امدادگران در ساعت ۲۱:۴۴حدود ۱۰ شب درصحنه حضور یافتند و خوشبختانه امدادگران پایگاه آستارا_صیادلر طی یک عملیات جستجو، گم‌شدگان را پیدا و به مسیر اصلی بازگردانند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه هیچ مصدومی نداشته، گفت: هم‌وطنان حتماً  باید از تجهیزات لازم در هنگام سفر و کوهنوردی استفاده کنند و مسیرهایی را انتخاب کنند که خوب می‌شناسند و اخبار هواشناسی را نیز دنبال کنند.

غلامی با تأکید بر اینکه علاقه‌مندان به کوهنوردی به دلیل عدم آشنایی گروه‌های کوهنوردی با شرایط جوی مناطق صعب‌العبور کوهستانی و نوعاً عدم آشنایی با منطقه، از سفر به مناطق کوهستانی و ارتفاعات اجتناب کنند، تصریح کرد: گروه‌های کوهنوردی ضمن به همراه داشتن تجهیزات لازم کوهنوردی حتی‌المقدور قبل از حرکت، هیئت کوهنوردی و مراکز امدادی را از زمان و منطقه صعود خود مطلع کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول