اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

افتتاح موزه خصوصی و مخزن اشیای تاریخی ایلام در هفته میراث‌ فرهنگی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: موزه خصوصی سنگ و سنگواره و مخزن اشیای تاریخی در ایلام به مناسبت فرارسیدن هفته میراث‌فرهنگی افتتاح می‌شود.

افتتاح موزه خصوصی و مخزن اشیای تاریخی ایلام در هفته میراث‌ فرهنگی

عبدالمالک شنبه‌زاده شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: به مناسبت فرا رسیدن هفته میراث‌فرهنگی، با حضور مسوولان استان موزه خصوصی سنگ و سنگواره و همچنین مخزن اشیای فرهنگی تاریخی افتتاح می‌شود.

وی افزود: موزه خصوصی سنگ و سنگواره در ایلام در یکی از فضاهای ساختمان اداره‌کل فنی‌ و حرفه‌ای استان با مساحتی بیش از ۱۰۰ متر مربع برای نمایش آثار احداث شده ساماندهی، بهسازی، ایمن سازی و تجهیز شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تصریح کرد: هدف از ایجاد و تجهیز نخستین موزه خصوصی سنگ و سنگواره در استان، ارتقای علاقه‌مندی جامعه به دانش زمین‌شناسی و آشنایی عموم بازدیدکنندگان با زیبایی‌های منحصر به فرد سنگ‌ها، فسیل‌ها و کانی‌های استان و همچنین تعامل بین مدرسه، دانشگاه و ارتقا سطح آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان است.

وی ادامه داد: در این مجموعه خصوصی طی شش سال تحقیق و بررسی، بیش از چهار هزار قطعه و همچنین کانی‌های مختلف به دست آمده که این موزه می‌تواند یکی از اولین و کامل‌ترین موزه‌های سنگ موجود در استان باشد، تعداد مجموعه آثاری که در این موزه به نمایش گذاشته شده ۹۰۳ قطعه است.

شنبه‌زاده همچنین از افتتاح مخزن اشیای فرهنگی تاریخی خبر داد و گفت: در این مخزن که محل امن اشیای فرهنگی تاریخی استان است، اشیای حاصل از کاوش و توقیفی که در استان به‌دست آمده است، نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول