اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

انتخابات از مظاهر مقاومت است

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: انتخابات نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی و از مظاهر مقاومت است که مردم ایران همواره در آن حضور پرشوری داشته اند.

انتخابات از مظاهر مقاومت است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی در نشست مشترک فرمانداران و اعضای ستاد انتخابات استان ضمن گرامیداشت سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: سوم خرداد ماه روز مقاومت، ایستادگی و پیروزی است که این مقاومت نسخه شفابخش امت های اسلامی است  و نیاز است تا برای حفظ فرهنگ  ایثارگر و مجاهدت این مسائل را برای نسل جوان بیان کنیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان افزود: انتخابات نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی و از مظاهر مقاومت است که مردم ایران همواره در آن حضور پرشوری داشته اند.

آیت‌الله محامی به بررسی انتخابات از چند منظر پرداخت و بیان کرد: از منظر آحاد مردم شرکت در انتخابات هم حق و هم تکلیف است و حق ما و فرزندانمان است که جامعه سالمی بسازیم تا در جهت رشد و کمال در حرکت باشد و وضعیت بهتر از گذشته شود و در برابر انقلاب و خون شهدا این تکلیف به عهده ماست و باید  امانت ها به اهلش سپرده شود و ما نیز با انتخاب اصلح کاری کنیم تا مسئولیت ها به دست اهلش برسد.

وی ادامه داد: از منظر نظام اسلامی برگزاری انتخابات نماد و مظهر جمهوریت نظام است و حضور پر شور مردم نشان از جمهوریت دارد و باید برای مشارکت بیشتر مردم در انتخابات تلاش کنیم.

وی با اشاره به بیان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مشارکت بیشتر از اینکه چه کسی انتخاب می شود مهم تر است گفت: مشارکت بیشتر در انتخابات نشان دهنده اقتدار نظام است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: از منظر مجریان و ناظران انتخابات، اضافه بر سایر تکلیف ها، مسئولیت و امانت مضاعفی بر عهده دارند و آرای مردم امانت های ارزشمندی هستند که باید با کمال دقت از آن محافظت شود تا منجر به انتخابات سالمی باشد.

وی خواستار تلاش برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات شد و آگ را در گرو چندین جهت دانست و گفت: شورای نگهبان و سیستم های نظارتی باید زمینه حضور همه سلیقه ها در میان کاندیدا ها چه در انتخابات ریاست جمهوری و چه در انتخابات شورای شهر و روستا را فراهم کنند تا در این صورت رقابت خوبی ایجاد و مردم نیز با انتخاب کاندیدای مد نظر خود مشارکت بیشتری در انتخابات داشته باشند زیرا در غیر این صورت مردم احساس ایفای نقش نکرده و در انتخابات شرکت نخواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در استان تمهید برگزاری انتخابات  سالم و شفاف را خواستار شد و گفت: اینکه انتخابات سالم و شفاف و بدون شبهه برگزار شود انگیزه ای است تا مردم احساس کنند رای آن ها تاثیرگذار است و مشارکت بیشتری خواهند داشت.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و اعتراض برخی از کاندیداها مبنی بر تخلف در شمارش آرا اظهار داشت: به دنبال این بودیم که مشخص شود تخلفی رخ نداده و مردم شبهه نداشته باشند یا اگر قانون شکنی رخ داده برخورد صورت گیرد و با پیگیری های لازم باز شماری آرا صورت گرفت و ثابت شد که هیچگونه قانون شکنی رخ نداده و در نتیجه شبهه ها رفع شد و لذا مهم است که در این دوره نیز انتخابات شفاف و سالم برگزار شود.

آیت‌الله محامی گفت: مسئولان باید بر اساس قانون و در کمال بی طرفی عمل کنیم و از گرایشات سیاسی و سلایق شخصی خود پرهیز کنیم زیرا وظیفه سازمانی ما چنین اقتضا می کند که بر اساس قانون پیش برویم.

امام جمعه زاهدان برگزاری انتخابات سالم پرشور و با نشاط را مایه آبروی نظام و مردم دانست و گفت: مردم نیز در این جهت وظایفی بر عهده دارند آن هم اینکه قانون و اخلاق اسلامی را رعایت کرده و از فرهنگ صحیح انتخابات برخوردار باشند.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول