اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

فرمانده سپاه ثارالله: «حاج قاسم» حافظ بزرگ خرمشهر شد/تشریح عملیات استراتژی ثاراللهیان در پایان جنگ

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: حفظ خرمشهر در پایان جنگ مدیون تدبیر راهبردی شهید حاج‌قاسم سلیمانی است و اگر این اتفاق نمی‌افتاد بعد از پذیرش قطعنامه از سوی ایران ما دچار خسارت جدی می‌شدیم اما حاج قاسم حافظ بزرگ خرمشهر شد.

فرمانده سپاه ثارالله: «حاج قاسم» حافظ بزرگ خرمشهر شد/تشریح عملیات استراتژی ثاراللهیان در پایان جنگ

به گزارش خبرگزاری فارس از رابر، سردار حسین معروفی پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از یادبود سردار دل‌ها در روستای قنات‌ملک زادگاه سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی اظهار داشت: مکتب حاج‌قاسم بن‌بست شکن است چون مکتب عاشورا است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تبریک سالروز فتح خرمشهر عنوان کرد: ایام‌الله از نقاط عطف در جمهوری اسلامی است ما در یک ساله اول جنگ به دلیل عدم موفقیت‌هایی که داشتیم و نگاه حاکم بر سیستم اجرایی، کشور سقوط کرد اما بعد از روی کار آمدن تفکر انقلابی به نام شهید رجایی یعنی همانی که امام انقلاب ترسیم کرده بود، چه حرکتی در جنگ به وجود آمد که با فرماندهی سپاه و ارتش و تشکیل قرارگاه در جبهه تحت امر ولایت طی ده ماه، چهار عملیات بزرگ رخ داد و مناطق مختلفی آزاد می‌شود.

معروفی با بیان اینکه در فاصله کمتر از چهل روز که نقطه عطف جمهوری اسلامی است عملیات بزرگ بیت‌المقدس در چند مرحله انجام و فتح بزرگی را رقم زد، تصریح کرد: در تفکر انقلابی مرد میدان را باید در وجود خود نهادینه کنیم امروز هم تفکر نئولیبرال غربی است که توجهی به توانمندی داخلی ندارد و نمی‌تواند در کنار مشکلات مردم سینه سپر کند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: راه برون رفت در تمام مشکلات ما تفکر شهید حاج‌قاسم سلیمانی است که نگاهی جامع‌الاطراف است امروز این یک نکته مهم است این روزها دشمن از چه کسی تعریف می‌کند، امام گفت دشمن از هر که تعریف آن در مقابل انقلاب شماست.

وی با بیان اینکه تفکر انقلابی اروند را می‌شکافد و بن‌بست ندارد، افزود: شهید سلیمانی در عملیات بزرگ فتح خرمشهر بزرگ به عنوان تیپ ثارالله نقش بزرگی را ایفا کرد، حاج‌قاسم هم در فتح خرمشهر نقش قهرمانانه و جاودان دارد و هم در آخر جنگ حافظ خرمشهر است.

معروفی بیان کرد: در پایان جنگی که عملیات متحرک دشمن شروع شد و 31 تیرماه سال 67 چهار روز بعد از پذیرش قطعنامه، دشمن از طلائیه و شلمچه آمد که خرمشهر را بگیرد اگر در آن زمان خرمشهر سقوط می‌کرد برگ برنده دست عراق بود شهید سلیمانی سه گردان لشکر را به صحنه نبرد فرستاد و با دشمن درگیر کرد و دشمن را با فرماندهی حاج قاسم حدود سه چهار ساعت معطل کردیم تا آنها توانستند پل عقب را منهدم کنند تا دشمن نتواند از آب عبور کند و به خرمشهر برسد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: حفظ خرمشهر در پایان جنگ مدیون تدبیر راهبردی شهید حاج‌قاسم سلیمانی است و اگر این اتفاق نمی‌افتاد بعد از پذیرش قطعنامه از سوی ایران ما دچار خسارت جدی می‌شدیم اما حاج قاسم حافظ بزرگ خرمشهر شد.

وی با اشاره به کار بزرگ و استراتژی که لشکر بزرگ ثارالله و ثاراللهیان به فرماندهی این مرد بزرگ انجام داد در صحنه نبرد و همه یارانش گوش به فرمانش بودند، اظهار کرد: نقش این مرد بزرگ را باید به زیبایی تبیین کنیم این همان حاج قاسمی است که جبهه مقاومت را در مقیاس جهان اسلام به این زیبایی مدیریت و فرماندهی می‌کند.

معروفی بیان داشت: یکی از نماد و مظهر خرمشهر حرکت بزرگ 28 خرداد ملت ایران است آن هم وقتی که همه دنیای کفر و بدخواهان انقلاب بسیج شدند که حرکت 28 خرداد و جریان انتخابات ضعیف و با عدم انتخابات صحیح انجام شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به صحبت حاج‌قاسم با مردم کرمان که گفت، من دوست دارم مردم کرمان همیشه کنار ولایت باقی بمانند، عنوان کرد: مردم کرمان این وصیت حاج‌قاسم را عملیاتی کنند و آنچه را که ولایت می‌‌خواهد یعنی حضور باشکوه در پای صندوق‌های رأی را به نمایش بگذارند.

معروفی خاطرنشان کرد: قنات‌ملک اکنون یک روستایی است که در پازل مکتب شهید سلیمانی تعریف می‌شود و جهانی است چون شهید حاج‌قاسم سلیمانی محصول این روستاست نگاه به این روستا نگاه به یک منطقه جهانی با نگاه اعتقادی است و یادمان شهید سلیمانی در این منطقه برای همین است که مشخص کننده جریان مکتب حاج قاسم و ماندگاری این شهید است.

انتهای پیام/3388/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول