اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تزریق بیش از 500 میلیون دز واکسن در چین

براساس داده‌های موجود، بیش از ۵۰۰ میلیون دز واکسن کووید ۱۹ در سراسر چین تجویز شده است.

تزریق  بیش از 500 میلیون دز واکسن در چین

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از گلوبال تایمز، براساس داده‌های موجود، بیش از ۵۰۰ میلیون دز واکسن کووید ۱۹ در سراسر چین تجویز شده است.

براساس آمارهای موجود، سینوفارم، سینوواک و کان‌سینو واکسن‌هایی هستند که در چین در حال تزریق هستند؛ واکسن سینوفارم مبتنی بر یک ویروس غیرفعال است. شرکت سینوفارم این واکسن را با همکاری موسسه ویروس شناسی ووهان و موسسه محصولات بیولوژیکی توسعه داده است؛ واکسن شرکت سینوواک که «کرونا وک» نام دارد نیز مبتنی بر ویروس‌های غیرفعال است.

یکی دیگر از واکسن‌های ساخت چین که با نام علمی (Ad۵-nCoV) یا کان ویدیسا (Convidecia) شناخته می‌شود توسط شرکت «کانسینو بیولوجیک» با کمک با انستیتوی بیوتکنولوژی پکن تولید شده  کهدر حال حاضر به شهروندان این کشور تزریق می‌شود.

کارشناس ارشد مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین، در مصاحبه‌ای با رسانه‌های این کشور گفته است: چین تا پایان سال ۲۰۲۱ با سرعت واکسیناسیون پیشرو در جهان، به مصونیت گله‌ای می‌رسد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول