اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

بیانیه 3 نهاد ستایشگری در خصوص سالروز آزادسازی خرمشهر

سازمان بسیج مداحان و هیأت‌های مذهبی، خانه مداحان اهل بیت (ع) و بنیاد دعبل خزاعی در سالروز فتح خرمشهر بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.

بیانیه 3 نهاد ستایشگری در خصوص سالروز آزادسازی خرمشهر

به گزارش خبرگزاری فارس، سازمان بسیج مداحان و هیأت‌های مذهبی، خانه مداحان اهل بیت (ع) و بنیاد دعبل خزاعی با فرارسیدن سوم خرداد و سالروز فتح خرمشهر بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«حضرت امام خمینی (ره): فتح خرمشهر، فتح خاک نیست، فتح ارزش‌های اسلامی است.»

سوم خرداد ١٣۶١، تاریخ‌ساز حماسه عظیمی است که تا ابد بر تارک مبارک انقلاب اسلامی می‌درخشد و مقاومت حماسه آفرین رزمندگان اسلام را در برابر دیدگان جهانیان به رخ می‌کشد. سوم خردادماه، «روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی» و یادآور شکوه و عظمت حماسه هشت سال دفاع مقدس و ایستادگی و پایداری ملت ایران و تربیت یافتگان مکتب ولایت فقیه و انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی استکبار جهانی است.

این رخداد بزرگ، فراتر از یک حادثه تاریخی، منشأ تحولات شگرف در روند جنگ تحمیلی و معادلات میدانی آن شد و خرمشهر را ورای یک شهر، تاریخ مجسم مقاومت ملت و نماد پایداری و جاودانگی انقلاب اسلامی قرار داد تا بازگویی نام و نشان آن روح جهاد و سلحشوری را برای همیشه در جامعه ایرانی زنده نگاه دارد.

در واقع فتح خرمشهر، دفاع مقدس را وارد مرحله نوینی کرد و برای اولین بار از شروع جنگ تحمیلی ایران در موضع قدرت قرار گرفت. این فتح مبین انعکاس جهانی داشت و از نظر سیاسی عراق با از دست دادن خرمشهر تکیه‌گاهش را برای مذاکره از دست داد. جنگ ایران و عراق به طور کلی به دو مقطع تقسیم می‌شود، مقطع اول مربوط به آغاز جنگ تا آزاد سازی خرمشهر است که استراتژی ایران نظامی و با هدف بیرون راندن عراق از خاک کشور بود و مقطع بعدی مربوط به پس از آزادسازی خرمشهر است.

با گذشت ۳۹ سال از عملیات بیت المقدس و حماسه آزاد سازی خرمشهر در سال ۱۳۶۱ و شکست توطئه بزرگ نظام سلطه بین‌الملل در پایان جنگ تحمیلی، در تداوم تقابل بنیادین و راهبردی انقلاب و نظام اسلامی با استکبار جهانی، شاهد تلاش آمریکا و جبهه استکبار برای تهی کردن جامعه اسلامی از عناصر قدرت و مقاومت ملت ایران یعنی همان ایمان و اراده راسخ، اتکا به نفس، وحدت، اتحاد و امید به آینده و افق های افتخارآمیز، پیشرو هستیم.

همچنین به برکت رهبری شجاع، دوراندیش و انقلابی و ملتی بیدار، بصیر و هوشمند و آبدیده شده در کوران توطئه‌های زنجیره‌ای دشمن در چهار دهه اخیر، راهبردها و سیاست‌های امروز آمریکا و متحدان واشنگتن به ویژه رژیم غاصب صهیونیستی و کشورهای مرتجع منطقه در مصاف با ایران اسلامی نیز فرجامی جز شکست، خفت و رسوایی نخواهد داشت و به عامل یکپارچگی و تقویت اراده و روحیه آمریکا ستیزی ایرانیان تبدیل می‌شود.

سازمان بسیج مداحان و هیأت‌های مذهبی کشور، خانه مداحان اهل بیت (ع) و بنیاد دعبل خزاعی، ضمن گرامیداشت سالروز این نصر الهی، به روح مطهر و منور امام راحل درود فرستاده، و با استمداد از الطاف خاندان عصمت و طهارت علیهم‌السلام، بار دیگر با آرمان‌های انقلاب تحت زعامت ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز تجدید میثاق کرده و برای به احتزاز درآمدن پرچم اسلام در سراسر گیتی از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول