اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

لزوم سرمایه گذاری برای ساخت فیلم با موضوع دفاع مقدس

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه آزادسازی خرمشهر کار ارزشمندی بوده که توجه و عنایت الهی به نظام اسلامی را آشکار می‌کند، گفت: ساخت فیلم و سریال فاخر با محوریت دفاع مقدس در استان ضروری است.

لزوم سرمایه گذاری برای ساخت فیلم با موضوع دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، الله‌نور کریمی‌تبار ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان در حسینیه حضرت زینب کبری(س) با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر فرازی تاریخی و فراموش نشدنی برای کشور، ملت ایران، انقلاب و نظام اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه اگر نگاه پشتیبانی خداوند از نظام، انقلاب اسلامی و مردم در روند کارهای پیش رو جاری باشد به طور قطع در تمام امور موفق خواهیم شد، گفت: ساخت فیلم و سریال فاخر با محوریت دفاع مقدس در استان ضروری است.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه با فتح خرمشهر نگرش جهان به کشور و نظام ما تغییر کرد، گفت: بعد از فتح خرمشهر امام راحل فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد و این نگاه الهی امام راحل. به فتح خرمشهر و به کار بزرگی که رزمندگان اسلام انجام داده‌اند، بوده است.

وی با تاکید بر اینکه آزادسازی خرمشهر کار ارزشمندی بوده که توجه و عنایت الهی به نظام اسلامی را آشکار می‌کند، تصریح کرد: درسی که فتح خرمشهر گرفته می‌شود این است که در آن زمان جهان برای تهیه ابتدایی‌ترین وسیله دفاعی با ما همکاری نمی‌کردند، خداوند کمک کرد و خرمشهر آزاد شد و خسارت زیادی به دشمن وارد شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ابراز کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مرحله‌ای از پیشرفت قرار گرفته است که قابل مقایسه به آن زمان نیست و همه این توفیقات به مدد نگاه الهی بوده است، اگر این نگاه پشتیبانی خداوند از نظام، انقلاب اسلامی و مردم در روند کارهای پیش رو جاری باشد به طور قطع موفق خواهیم شد و بر هر مشکلی فایق خواهیم شد.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار یادآور شد: قوی‌ترین و مهم‌ترین پایگاه دشمن را در منطقه مورد حمله موشکی قرار دادیم و آنها جرات عکس‌العمل نداشتند، امروز در غره عرصه بر چهارمین ارتش بزرگ دنیا عرصه تنگ شده است، غزه‌ای که در محاصره صهیونیست‌ها قرار دارد و اسراییل غاصب مجبور ‌شد آتش بس دون قید و شرط را بپذیرد.

وی با تاکید بر اینکه همه باید برای ادامه مسیر انقلاب اسلامی به آنچه که وظیفه داریم عمل کنیم، افزود: این مسیری است که نشان می‌دهد مسیر انقلاب اسلامی به سمت انقلاب جهانی حضرت ولی عصر(عج) در حرکت است.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی نقش و تاثیر به سزایی در فرهنگ عمومی جامعه دارد، بیان کرد: در سال گذشته به دلیل شرایط کرونا جلسات این شورا بر اساس تقویم برگزار نشد و اما امسال انتظار می‌رود که جلسات شورا در طول سال بر اساس زمانبندی انجام شده توسط دبیر شورا برگزار شود تا بتوانیم دین خود را به شهدا و نظام اسلامی ادا کنیم.
 
حجت‌الاسلام کریمی‌تبار با اشاره به اینکه بر اساس رویکرد جدیدی که در جهان وجود دارد، قوانین، مصوبات و رفتار ما برای دیگر مناطق جهان الگو خواهد بود، یادآور شد: مسجد نقش مهم تربیتی و فرهنگی در سطح محلات دارد، بسیاری از محلات شهر ایلام فاقد مسجد و مکان فرهنگی و مذهبی هستند و مردم برخی از محلات با نزدیک‌ترین مسجد فاصله زیادی دارند که بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی باید پیگیری‌های لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی مختلف در راستای اختصاص زمین برای ساخت مسجد در محلات فاقد مسجد انجام گیرد.

وی با اشاره به ضرورت پیش بینی مکان‌های فرهنگی و مسجد در نقشه تفصیلی شهرها به ویژه شهر ایلام، ابراز کرد: همه ما مسوولیت داریم که حوزه دفاع مقدس در استان ایلام را به کشور معرفی کنیم، مردم ایلام با وجود آوارگی، استان را ترک نکردند و از کیان اسلامی با تمام وجود دفاع کردند.

امام جمعه ایلام بیان کرد: بسیاری از پیشکسوتان و قهرمان‌های جنگ و دفاع مقدس در استان ایلام از بین ما می‌روند و باید زمینه‌ای فراهم شود که خاطرات و حماسه‌های مردم ایلام در دفاع مقدس بیان شود، باید حماسه‌هایی مردم که ایلام آفریدند به نسل جوان و کشور معرفی شود، مسوولان مربوطه پیگیر باشند و هر جایی با مشکل مواجه شدند با ما اطلاع دهند و ما پیگیری و پای کار خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه حضور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کند، خاطرنشان کرد: دشمنان نظام و انقلاب با تمام توان در تلاش هستند که مردم در پای صندوق‌های رای مشارکت نداشته باشند اما به حول و قوه الهی مردم با مشارکت و حضور حداکثری بار دیگر امید دشمنان را ناامید خواهند کرد.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول