اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

اولویت دولت آینده، ساماندهی معیشت مردم باشد

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: اگر یک دولت قوی و کارآمد به میدان بیاید که اقتصاد و معیشت را سامان دهد، خود به خود بسیاری از بزه‌ها و خلاف‌ها کم می‌شود.

اولویت دولت آینده، ساماندهی معیشت مردم باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت الله دژکام در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی فارس، ضمن تقدیر از فرمانده و پرسنل این مجموعه اظهار داست: آنچه مسلم است ما در مجموعه وظایف نیروی انتظامی بعضی از کارهایی که می خواهیم انجام دهیم مشترک با نقاط دیگر دنیا است و فرقی ندارد در ایران یا اروپا باشد و جزء وظایف مشترک و عمومی است که به اصطلاح بشر در همه جا ‌جرم مرتکب می شود‌ مثل دزدی، سلب اموال ‌مردم، تجاوز به عنف و... و مسلما هیچ کشوری، این موارد را مجاز ‌نمی دانند و خلاف است پس جهت‌ جلوگیری از آنها نیرو انتظامی ورود می‌کند و این سرفصل مشترک پلیس در همه جای دنیا است.

وی ادامه داد: از طرفی یکسری از وظایف هست‌ که متناسب با فرهنگ های مختلف به وجود ‌می آید و این موضوع در دنیا به رسمیت شناخته شده است و پلیس متناسب با فرهنگ هر ملتی ممکن است وظایفی به عهده داشته باشد.

امام جمعه شیراز بیان کرد: در علوم پزشکی نیز بحثی تحت عنوان اخلاق پزشکی داریم که همین گونه است، یعنی یک کارهایی هست که پزشک در هر جای دنیا باید انجام دهد و این وظیفه ‌حرفه ای پزشک است و یکسری دستورالعمل‌های اخلاقی هست که ویژه فرهنگ های خاصی است و‌ پزشک در آن چارچوب موظف است انجام دهد مثلا در زمینه مصرف الکل از یک یو شما درگیر هستید و از یک طرف پزشک، چون به پزشک مراجعه می کنند، حال دکتر‌ به چه نوعی باید ارشاد کند و این موضوع از اسرار ‌مریضش است ‌و چارچوب‌هایی داریم که آن را با پزشک مطرح می کنیم تا در آن چارچوب متناسب با فرهنگ، جایی که انجام وظیفه می کند اقدام نماید.

آیت الله دژکام اضافه کرد: در پرستاری نیز همین طور است، مثلا در بیمارستان‌هایی که در اروپا و آمریکا خدمات بین المللی انجام می دهند، وقتی یک مسلمان وارد می شود با او مصاحبه می کنند و وقتی می بینند مقید به جهات شرعی است همان مسائل شرعی را برای او مراعات می کنند، پول ‌می‌گیرند ولی به اعتقادات آنها احترام می گذارند.

وی خاطرنشان ساخت: پس فرهنگ‌ افراد و ملت ها مورد احترام است و اگر کسی بی احترامی به فرهنگ ملی و مذهبی ما کند، باید با آنها به نوعی و با ظرافتی برخورد شود و این به نحوی ایده امنیت اخلاقی در کشور ما است که باید بیشتر روی آن تمرکز و برنامه ریزی داشت.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: در حقیقت عموم مردم به نوعی از بابت عملکردها و مدیریت های اجرایی گلایه دارند و این بحث سیاسی و جریانی نیست.

آیت الله دژکام اظهار داشت: امروز که آمریکا و اروپا متوجه می شوند ممکن است در این انتخابات ضرر سنگینی کنند، می خواهند به دروغ به ایران امتیاز دهند ولی متاسفانه هشت سال گذشته گفتند تحریم ها را برطرف می‌کنیم و ارتباط می گیریم ولی هیچ کدامشان عملی نشده است.

وی تصریح کرد: بنده نکته ای خدمت سردار حبیبی طرح‌ کردم که نه سختگیری‌هایی باشد که مردم نگران وضع موجود شوند و نه طوری رفتار کنیم که خلاف قانون طبیعی فرض شود و این امر ‌نیاز به چارچوب قانونی و منطقی دارد.

امام جمعه شیراز بیان کرد: باید در راستای اقدامات دولت و فعالیتهای مربوط به اقتصاد و معشیت‌ مردم، به قدرتی برسیم که بتوانیم به این ‌مسائل ورود کنیم چرا که امروز معیشت مشکل دارد و تا مشکل معیشت حل نشود، نمی توان به راحتی در خصوص این مسائل با مردم صحبت کرد.

آیت‌الله دژکام اظهار داشت: هم دعا کنید و هم تلاش که انتخابات خوبی برگزار شود تا ما بتوانیم با پشتیبانی یک دولت قوی، کارآمد و وسط میدان، کار را پیش ببریم چون اول اگر این اتفاق بیفتد و دولتی کارامد بیاید که اقتصاد و معیشت را سامان دهد، خود به خود بسیاری از این موارد سوء، بزه‌ها و خلاف ها کم می شود و در ادامه اگر کسی مشکلی دارد می توانیم تذکر جدی تری بدهیم و لازمه این اتفاق این است که ما بتوانیم با یک دولت قوی مسائل معیشت ‌مردم را حل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خدا‌ هم از این جهت کمک می دهد تا ما در خرداد ماه، انتخاباتی خوب پشت سر بگذاریم و از این مشکل رد شویم و مراحل بعدی را به شکل قوی تر و مناسب تری حل کنیم.

امام جمعه شیراز گفت: اگر فضای کار دولت در راستای حل مشکل مردم قوی تر و بهتر شد، ما به موازات آن می توانیم در این جهت هم تلاش های مناسب تری انجام دهیم.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول