اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تلاش برای برداشته شدن تحریم از فعالیت‌های بشردوستانه

رئیس دفتر فدارسیون بین‌المللی صلیب سرخ جهانی در ایران به تلاش برای برداشته شدن تحریم‌ها علیه فعالیت‌های بشردوستانه هلال احمر اشاره کرد و گفت: این تلاش‌ها برای کمک به بهره‌مندی هلال احمر از کمک‌های بین‌المللی به هنگام وقوع حوادث انجام می‌شود.

تلاش برای برداشته شدن تحریم از فعالیت‌های بشردوستانه

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عطا دوران در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه وظیفه فدراسیون حمایت از اعضای خود است، اظهار کرد: این حمایت از هلال احمر ایران هم انجام می‌شود.

رئیس دفتر فدارسیون بین‌المللی صلیب سرخ جهانی در ایران با بیان اینکه دفتر این فدارسیون در ایران طی سال 2009 تعطیل و امور را از طریق دفتر بین‌المللی پیگیری می‌کرد، افزود: با توجه به مشکلات موجود در همکاری راه دور و بنا به درخواست هلال احمر ایران، دفتر فدارسیون از سال 2021 در تهران بازگشایی شد و در حال حاضر این دفتر فعال است.

وی حمایت از آسیب‌دیدگان حوادث را مهم‌ترین وظیفه هلال احمر به هنگام وقوع حوادث دانست و ادامه داد: حمایت از برنامه‌های هلال احمر به هنگام وقوع بلایا از اهداف فدراسیون محسوب می‌شود و این حمایت از محل صندوق اضطراری حوادث بشردوستانه در اختیار قرار گرفته و می‌گیرد.

دوران از برنامه‌ریزی اقتضایی برای مواقع وقوع حوادث توسط فدارسیون جهانی صلیب سرخ خبر داد و گفت: این برنامه‌ریزی به آمادگی مواجهه با بلایا کمک می‌کند.

رئیس دفتر فدارسیون بین‌المللی صلیب سرخ جهانی در ایران تاکید کرد: یکی از برنامه‌های همکاری فدراسیون با هلال احمر ظرفیت‌سازی برای مقابله با حوادث است که افزایش تاب‌آوری جامعه، حمایت از فعالیت خانه‌های هلال، مراکز جوانان و همچنین مراکز امداد و نجات از جمله این برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: فدراسیون به صورت بین‌المللی برای برداشته شدن تحریم‌ها از فعالیت‌های بشردوستانه هلال احمر ایران تلاش می‌کند که از جمله آن برداشته شدن تحریم از کانال‌های مالی برای فعالیت‌های بشردوستانه است.

دوران فعالیت داوطلبانه بدون هیچ جشمداشتی را از جمله مهم‌ترین بخش‌های فعالیت در هلال احمر عنوان کرد.

همکاری 192 جمعیت جهانی به صورت شبکه 

حسن اسفندیاری هم در این نشست خبری با بیان اینکه هلال احمر به عنوان عضو فدارسیون جهانی همکاری نزدیکی با این فدراسیون دارد، افزود: در حال حاضر 192 جمعیت به عنوان هلال احمر و یا صلیب سرخ به صورت شبکه با همدیگر همکاری می‌کنند که بر اساس اساسنامه و نوع وظایف تعریف شده فعالیت می‌کنند.

مدیرکل عملیات و برنامه‌های بشردوستانه بین‌المللی هلال احمر تاکید کرد: ایران بسته به وظایف محول شده به هلال احمر، از همکاری فدراسیون جهانی بهره‌مند می‌شود که کمک گرفتن از امکانات آموزشی، مالی و تجهیزاتی را شامل می‌شود.

وی با اشاره به عضویت ایران در هیأت حاکمه فدراسیون جهانی صلیب سرخ افزود: در واقع ایران جزو 20 کشور عضو جمعیت است که در حوزه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری نقش ایفا می‌کند.

اسفندیاری دریافت کمک‌های تاکتیکی و تکنیکی را از جمله روش‌های همکاری فدارسیون جهانی با ایران دانست و گفت: در این فدارسیون راهکاری برای انتشار استمداد وجود دارد که با انتشار این موضوع همه کمک‌های لازم شامل امداد و نجات، آموزش، بهداشتی و ... در اختیار درخواست کننده قرار می‌گیرد.

مدیرکل عملیات و برنامه‌های بشردوستانه بین‌المللی هلال احمر به استقرار واحدهای پاسخگویی اضطراری در هلال احمر خبر داد و گفت: با توجه به عضویت ایران در این واحد، ایران ضمن کمک به کشورهای درگیر با حوادث، در مواقع لازم از کمک‌های بین‌المللی هم بهره‌مند می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان هم در این نشست با اشاره به نیاز همراهی هلال احمر زنجان توسط فدارسیون گفت: زنجان نیازمند کمک برای تجهیز آشیانه بالگرد و مرکز شمال‌غرب کشور است که فراهم کردن این امکانات خارج از توان استان است.

سید قاسم موسوی نیازهای آموزشی را از دیگر نیازهای استان دانست و گفت: این دوره‌ها در بخش‌های مختلف از جمله آموزش مربیان روستایی و خانه‌های هلال مشهود است که در سال جاری آغاز خواهد شد که هدف اصلی آن ارتقای تاب‌آوری جامعه برای مقابله با حوادث است.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول