اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درخواست تل‌آویو از وزیر خارجه انگلیس برای تضعیف حماس

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در دیدار با وزیر خارجه انگلیس، خواستار تضعیف جنبش مقاومت حماس در نوار غزه شده و این مسئله را با کاهش تهدیدها علیه این رژیم مرتبط دانست.

درخواست تل‌آویو از وزیر خارجه انگلیس برای تضعیف حماس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس امروز (چهارشنبه) با «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی دیدار و رایزنی کرد.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌ پست»، اشکنازی در این دیدار گفت تل‌آویو به همراه لندن و دیگر کشورها تلاش می‌کند تا جنبش حماس در نوار غزه را تضعیف کند.

وی در گفت‌وگو با راب مدعی شد: «این مسئله به نفع اسرائیل، فلسطینی‌ها، منطقه و جهان است که ثبات در خاورمیانه را تقویت کرده و تهدید علیه ساکنان اسرائیل را کاهش می‌دهد».

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه رژیم کودک‌کش اسرائیل ضمن تشکر از حمایت‌های انگلیس در برابر عملیات‌های حماس، از لندن خواست تا این جنبش مقاومت در نوار غزه را تروریستی اعلام کند.

به نوشته جروزالم پست، اشکنازی همچنین از وزیر خارجه انگلیس خواست برای بازگرداندن اجساد نظامیان به هلاکت رسیده در جنگ‌های غزه و همچنین آزادی اسرائیلی‌های بازداشتی توسط حماس، به تل‌آویو کمک کند.

وی همچنین در توئیتی گفت که درباره مسائل منطقه‌ای از جمله ایران با راب صحبت کرده و بر اهمیت جلوگیری از دستیابی ایران به توانمندی‌های هسته‌ای تاکید کرد.

وزیر خارجه انگلیس بامداد امروز به فلسطین اشغالی برای تقویت آتش‌بس یکجانبه رژیم صهیونیستی با نوار غزه، به فلسطین اشغالی سفر کرده و در بدو ورود به تل‌آویو خواستار کاهش خشونت‌ها و ایجاد سازش بر مبنای راهکار دو دولتی شد. (جزئیات بیشتر)

راب همچنین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از اعلام آتش‌بس یکجانبه رژیم صهیونیستی با نوار غزه، اظهار داشت: «لازم است که تمام طرف‌ها اکنون روی طولانی کردن آن تمرکز کنند. اتفاقات ماه قبل، ضرورت پیشرفت واقعی برای رسیدن به آینده‌ای مثبت‌تر برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها را نشان داد».

در درگیری‌های دوازده روزه میان گروه‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی بیش از چهار هزار موشک و راکت به سمت فلسطنین اشغالی شلیک شد و ضعف گنبد آهنین در رهگیری و انهدام راکت‌های مقاومت فلسطین  باعث خسارات مالی و جانی زیادی در شهرها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول