اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اعتماد به دشمنان با هیچ عقل و منطقی سازگار نیست

رزمنده دفاع مقدس گفت: اعتماد به دشمنان با هیچ عقل و منطقی سازگار نیست و اگر مشکلات با مردم در میان گذاشته شود و جوانان و ظرفیت‌های داخلی به‌کارگیری شوند قطعاً موفقیت‌های بزرگ به دست خواهیم آورد.

اعتماد به دشمنان با هیچ عقل و منطقی سازگار نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار نورخدا قاسمی ظهر امروز در آیین گرامیداشت یوم‌الله سوم خرداد در ستاد سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار کرد: خرمشهر ۱۸ ماه در اسارت نیروهای عراقی بود و عراقی‌ها خرمشهر را به یک دژ نفوذناپذیر تبدیل کرده بودند و فتح خرمشهر را غیرممکن می‌دانستند و با ایجاد کردن یک شبهه جزیره در خرمشهر شرایطی ایجاد شده بود که برای عراقی‌ها کاملاً مساعد و برای ایرانی‌ها که قصد بازپس‌گیری آن را داشتند بسیار نامناسب بود.

وی افزود: شرایط به گونه‌ای رقم خورده بود که بازپس‌گیری خرمشهر در آن شرایط از اهمیت زیادی برخوردار بود و همه مردم و رزمندگان ایران سراغ خرمشهر را می‌گرفتند و آزادی خرمشهر به عنوان یک دغدغه مهم برای مسئولین و رزمندگان محسوب می‌شد.

پیشکسوت و رزمنده دفاع مقدس بیان کرد: صدام با وجود استحکاماتی که در خرمشهر ایجاد کرده بود آزادی خرمشهر را غیرممکن می‌دانست تا جایی که گفته بود اگر ایرانی‌ها خرمشهر را بتوانند پس بگیرند من کلید بصره را به آنها خواهم داد.

قاسمی ادامه داد: تجارب فرماندهان نظامی در جنگ‌های جهانی اول و دوم در اسارت خرمشهر تجمیع شده بود و کلیه راه‌های نفوذ در خرمشهر را بسته بودند که عملیات الی بیت‌المقدس با این شرایط برنامه‌ریزی شد.

وی اضافه کرد: آن چیزی که قبل از شروع عملیات بیت‌المقدس برای فرماندهان و رزمندگان بسیار حائز اهمیت تلقی می‌شد دعا و توکل بر خدا بود و رمز پیروزی در عملیات را تنها در دعا و توکل بر خدا می‌دانستند و همه طالب نصرت الهی بودند.

پیشکسوت و رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: عملیات بیت‌المقدس در سه مرحله برنامه‌ریزی شد که مرحله اول آن عبور از کارون که خود یکی از عملیات‌های پیچیده بین‌المللی محسوب می‌شود چراکه نیاز به نیرو، آموزش و ابزار خاص داشت و البته رزمندگان توانستند آن را با موفقیت انجام دهند و سراسر این مرحله از عملیات اعجاز الهی نمود داشت.

قاسمی گفت: مرحله دوم عملیات در حدفاصل جاده اهواز خرمشهر انجام می‌شد و قرار بر این بود که در تنها زمین خشکی که می‌شد در آن عملیات انجام داد بازپس‌گیری شود که این هم با موفقیت انجام شد و در کل دو مرحله عملیات طی ۱۰ الی ۱۲ روز انجام شد.

وی افزود: سرعت عمل نیروهای خودی در اجرای مراحل عملیات بسیار قابل تحسین بود و برنامه‌ریزی صحیح عملیاتی از دیگر معجزات الهی بود که خداوند به رزمندگان عنایت کرد.

پیشکسوت و رزمنده دفاع مقدس تصریح کرد: در مرحله سوم عملیات که منتهی به شلمچه می‌شد و رکن اصلی آن در پل نو اتفاق می‌افتاد از اهمیت بسیاری برخوردار بود و وقتی رزمندگان توانستند به آن دست پیدا کنند عراقی‌ها در یک محاصره کامل قرار گرفتند که ادامه عملیات از این منطقه شروع شد و رزمندگان توانستند با نهایت دقت و برنامه‌ریزی‌های صحیح فتح خرمشهر را رقم بزنند.

قاسمی بیان داشت: در کلیه عملیات‌های دفاع مقدس نهایت دقت و برنامه‌ریزی انجام می‌شد اما رکن اصلی اجرای عملیات‌ها توکل به خدا و ایمان به نصرت الهی بود.

وی تأکید کرد: امروز می‌توانیم با فرهنگ و روحیه عملیات بیت‌المقدس و دفاع مقدس که شاخصه‌های مهم آنها توکل بر خدا و اعتماد به جوانان بود از مشکلات داخلی و منطقه‌ای به راحتی عبور کنیم.

پیشکسوت و رزمنده دفاع مقدس اظهار داشت: وقتی نیروهای جوان و متخصص ما می‌توانند موشک نقطه‌زن و پهپادهای پیشرفته بسازند پس به راحتی می‌توانیم با به‌کارگیری همان الگوها وضعیت سایر مواردی که مشکل در آنها وجود دارد را اصلاح کنیم.

قاسمی گفت: اقتصاد و فرهنگ با به‌کارگیری روحیه و فرهنگ دفاع مقدس متحول می‌شود و لذا همه مشکلاتی که با آن روبه رو هستیم با فرهنگ جهادی و انقلابی قابل حل است.

وی اضافه کرد: اعتقاد به قدرت و نصرت الهی خداوند و اعتماد به نیروهای جوان و ظرفیت‌های داخلی اگر مورد توجه ما باشد قطعاً پیروزی‌های بزرگ نصیب ملت خواهد شد.

پیشکسوت و رزمنده دفاع مقدس بیان کرد: بسیج مردمی یکی از ابتکارات حضرت امام(ره) در انقلاب اسلامی است و در طول این ۴۲ سال هرکجا امورات به خود مردم واگذار شده و بسیج مردمی شکل گرفته شاهد دستاوردهای بزرگ بودیم و هرکجا مردم نادیده گرفته شدند دچار آسیب‌های جدی شدیم.

قاسمی تصریح کرد: امروز دشمنان در همه راهبردهای خود علیه انقلاب اسلامی با شکست جدی مواجه شده‌اند و باید این را بدانیم دشمنانی که با ملت ایران سابقه دشمنی دیرینه دارند هیچ‌وقت دلسوز مردم نخواهند شد و لذا چشم داشتن به دشمنان برای حل مشکلات بزرگترین آفت برای پیشرفت کشور است.

وی افزود: اعتماد به دشمنان با هیچ عقل و منطقی سازگار نیست و اگر مشکلات با مردم در میان گذاشته شود و جوانان و ظرفیت‌های داخلی به‌کارگیری شوند قطعاً موفقیت‌های بزرگ به دست خواهیم آورد.

پیشکسوت و رزمنده دفاع مقدس گفت: تشکیل جبهه مقاومت و افتخارآفرینی‌های آن در منطقه یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که با تکیه بر نصرت الهی و استفاده از جوانان بومی حاصل شده و امروز موفقیت‌های جبهه مقاومت برای امت حزب‌الله دلگرم‌کننده است.

قاسمی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی امروز به برکت تفکر انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های جبهه مقاومت به ذلیل‌ترین رژیم دنیا تبدیل شده که حتی توان محافظت از خود را ندارد و این‌ها با انسجام امت حزب‌الله رقم خورده است.

وی ادامه داد: جبهه مقاومت تمام معادلات استکبار جهانی و حامیان آنها در منطقه را برهم زده و آنها را دچار سردرگمی کرده و این‌ها بخشی از پتانسیل‌های امت حزب‌الله است که اگر وحدت همه‌جانبه مسلمانان جهان محقق شود قطعاً شاهد نابودی کامل استکبار و استعمار جهانی خواهیم بود.

پیشکسوت و رزمنده دفاع مقدس یادآور شد: به برکت تفکر امام(ره) و هدایت‌های مقام معظم رهبری تفکر حمایت از مظلومین و برائت جستن از ظالمان در سراسر عالم گسترش پیدا کرده و اگر در گذشته فقط ایران روز قدس را برپا می‌کرد امروز در بسیاری از کشورها این مسئله اهمیت دارد.

قاسمی خاطرنشان کرد: سیلی‌هایی که امروز بر صورت آمریکایی‌ها، رژیم کودک‌کش صهیونیستی و حامیان آنها توسط امت مسلمان نواخته می‌شود به برکت مکتب اسلام و اندیشه حضرت امام(ره) است و باید قدر این مقطع ارزشمندی که در آن قرار گرفتیم به خوبی بدانیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول