اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

افزایش ۳۰ درصدی کرایه‌ها در سرخه/ بار کرونا روی دوش مسافران!

فرماندار شهرستان سرخه، علت افزایش ۳۰ درصدی کرایه‌ها در این شهرستان را مصوبه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد.

افزایش ۳۰ درصدی کرایه‌ها در سرخه/ بار کرونا روی دوش مسافران!

علی‌محمد مؤیدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سرخه اظهار کرد: مرجع افزایش کرایه حمل و نقل جاده‌ای، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است که در جلسه‌ای با عنوان کمیته راهبردی حمل و نقل جاده‌ای در بخش حمل و نقل مسافر در این‌باره تصمیم‌گیری می‌شود.

وی ادامه داد: بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه امسال در جلسه کمیته راهبردی در سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور مقرر شد تا حمل و نقل مسافر نسبت به نرخ مصوب ابتدای سال ۹۹ با ضریب ۱/۳ محاسبه شود که بر این مبنا از ابتدای خردادماه به میزان ۳۰ درصد به کرایه حمل و نقل مسافر برون‌شهری و جاده افزوده شد که شامل خودروهای مسافربر سواری و خودروهای دیزلی مانند مینی‌بوس و اتوبوس است.

فرماندار سرخه بیان کرد: مصوبه فوق در ۲۸ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان به شرکت‌های حمل و نقل مسافر ابلاغ و از یکم خردادماه، این مصوبه مبنای کرایه قرار گرفت.

مؤیدی‌زاده تصریح کرد: در مورد سواری‌های کرایه مسیر سمنان- سرخه بر اساس جدول اعلامی از سوی انجمن صنفی حمل و نقل مسافر، چنانچه به‌واسطه شرایط کرونا هر خودرو سه نفر مسافر را جابه‌جا کند، به ازای هر نفر مبلغ ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان دریافت می‌کند که در واقع هزینه جابه‌جایی نفر چهارم از سوی سه نفر دیگر پرداخت می‌شود؛ بنابراین چنانچه خودروی سواری چهار نفر مسافر را جابه‌جا کند، به ازای هر نفر باید مبلغ هفت هزار و ۸۰۰ تومان دریافت کند.

فرماندار سرخه گفت: چنانچه شهروندان در این مورد تخلفی را از رانندگان خودروهای سواری مشاهده کنند، می‌توانند موارد را به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان منعکس کنند تا پیگیری لازم انجام شود.

مؤیدی‌زاده تصریح کرد: نیروهای فرمانداری و سازمان اداره کل راهداری و حمل و نقل نیز به صورت نوبتی از وضع جابه‌جایی مسافر در شهر سرخه بازدید می‌کنند و در این بازدیدها، چنانچه مورد تخلفی مشاهده شود، برخورد قانونی لازم انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول