اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

پرداخت ۵۰ درصد مبلغ تخصیصی به آسیب‌دیدگان کرونا در خراسان رضوی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: از هزار و ۳۸۸ میلیارد تومان مبلغ تخصیص یافته به بانک‌ها برای تسهیلات ویژه مشاغل آسیب دیده از کرونا، ۷۰۱ میلیارد و ۹۷۳ میلیون تومان معادل ۵۰.۶ درصد از کل مبلغ تخصیصی به متقاضیان پرداخت شده است.

پرداخت ۵۰ درصد مبلغ تخصیصی به آسیب‌دیدگان کرونا در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، مرتضی اشرفی در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان رضوی اظهار کرد: لازم است دستگاه‌های اجرایی کار ارسال پرونده‌ها به بانک‌ها را سرعت بخشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به این که محوریت عمده سفرهای استاندار به شهرستان‌های خراسان رضوی تاکید بر اجرا و تحقق برنامه اشتغال در آنها بوده است و باید این موضوع مدنظر بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد، ادامه داد: سال گذشته ۱۳۶ هزار و ۸۱۳ فرصت شغلی توسط دستگاه‌های اجرایی استان ایجاد شد و مجموع پیش بینی اشتغال اعلام شده از سوی ۲۳ دستگاه اجرایی استان ۸۹ هزار و ۹۹۶ فرصت شغلی جدید در سال جاری است.

وی گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات اشتغال صندوق کارآفرینی امید برای استان در نظر گرفته شده است که برش شهرستانی آن مشخص می‌شود و لازم است دست‌اندرکاران برای جذب این تسهیلات اهتمام ویژه کنند.

اشرفی افزود: عملکرد خراسان رضوی در خصوص اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی تحقق ۶۱ درصد از تعهدش در سال گذشته است که از مجموع هزار و ۲۷۵ نفر تعهد خود، ۷۸۱ نفر کارورز در ۲۶۶ بنگاه اقتصادی مشغول فعالیت شدند که این مهم نیاز به عارضه‌یابی برای تحقق ۱۰۰ درصدی این تعهد دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر افزایش سهم بخش کشاورزی از تسهیلات مشاغل روستایی و پیگیری دستگاه‌های اجرایی در این خصوص گفت: برای تحقق این امر استانداری نامه‌ای به تهران برای افزایش این سهم تدوین و ارسال می‌کند.

وی گفت: از هزار و ۳۸۸ میلیارد تومان مبلغ تخصیص یافته به بانک‌ها برای تسهیلات ویژه مشاغل آسیب دیده از کرونا، ۷۰۱ میلیارد و ۹۷۳ میلیون تومان معادل ۵۰.۶ درصد از کل مبلغ تخصیصی به متقاضیان پرداخت شده است.

نرخ بیکاری خراسان رضوی در زمستان گذشته، ۷ درصد بود

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: براساس آخرین آمار، نرخ مشارکت اقتصادی استان در زمستان سال گذشته ۴۲ درصد و نرخ بیکاری استان هفت درصد بود و مقایسه نرخ مشارکت اقتصادی استان از بهار سال ۹۷ تا پایان سال گذشته نشان می‌دهد که این نرخ در فصول مختلف همواره بالاتر از متوسط نرخ مشارکت اقتصادی کشور بوده است.

حمیدرضا پناه افزود: نرخ بیکاری خراسان رضوی در پاییز سال ۹۹ به ۵.۱ درصد رسید که کمترین نرخ بیکاری در کشور است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: سال گذشته ۱۰ هزار و ۳۹۰ نفر از جویندگان کار در این استان مشغول فعالیت شدند که ۱۰۰ درصد از تعهد استان مبنی بر به کار گمارده شدن ۹ هزار و ۶۰ نفر محقق شد.

وی افزود: سال گذشته هزار و ۲۵۸ مجوز اشتغال خانگی از سوی دستگاه‎‌های اجرایی میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرهنگ و ارشاد اسلامی در خراسان رضوی صادر شد که هزار و ۹۳۵ فرد حقیقی و ۵۳ فرد حقوقی را زیر پوشش گرفت.

پناه اضافه کرد: در راستای اجرای الگوی ملی توسعه مشاغل خانگی در مرحله نخست پنج رشته مزیت‌دار خراسان رضوی برای توسعه این گونه مشاغل شناسایی شد، در مرحله دوم ۳۳۱ نفر آموزش‌های لازم برای توانمندسازی را فرا گرفتند و در مرحله سوم برای ۳۱۰ نفر از زنان سرپرست خانوار استان شغل ایجاد شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: سال گذشته ۸۸.۵ درصد از سهم تکلیفی خراسان رضوی برای پرداخت تسهیلات به مددجویان بهزیستی و ۹۴.۸ درصد از سهم تکلیفی استان به مددجویان کمیته امداد محقق شده است.

وی افزود: ۴۴ هزار و ۳۳۶ نفر متقاضی ثبت نام شده برای استفاده از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در خراسان رضوی هستند که تاکنون ۶۳۵ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان تسهیلات به هشت هزار و ۳۶۱ طرح ارایه شده از سوی آنها پرداخت شده که پیش بینی می‌شود از این محل ۱۴ هزار و ۸۷۴ شغل ایجاد شود.

انتهای پیام/۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول