اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

صنعت نفت سقوط می‌کند؟!

آیا روند فعلی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در لیگ برتر، منجر به سقوط این تیم خواهد شد؟

صنعت نفت سقوط می‌کند؟!

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، روند ناکامی‌های صنعت نفت آبادان در لیگ برتر ادامه دارد و در صورت تداوم این وضعیت، فصل کابوس‌وار برزیل ایران با فاجعه سقوط به پایان خواهد رسید، اما چه نتایجی برای سقوط نماینده محبوب جنوب کافی است تا تلخی‌های این فصل پر فراز و نشیب به تنزل جایگاه این تیم به سطح دوم فوتبال کشور منجر شود؟

شاگردان پورموسوی در ابتدای فصل و در ۱۰ هفته ابتدایی فراتر از انتظار ظاهر شدند، اما به مرور و با فرسایشی شدن لیگ برتر، ستاره‌های نامدار این تیم که سن آنها، یارای دوام در یک آوردگاه طولانی را نمی‌دهد، کیفیت خود را از دست داده و تفکرات فنی پورموسوی نیز، خیلی زود برای حریفان، شناسایی و مشهود شد.

عملکرد ضعیف صنعت نفت در فصل نقل و انتقالات نیم‌فصل و تکرار تجربه خرید بازیکن در ابتدای فصل جاری، منجر به تداوم تضعیف ترکیب این تیم شد و با اینکه بازیکنان جوان و بومی صنعت نفت درخشش در خور توجهی در این تیم داشتند، در نهایت اصرار پورموسوی به استفاده از بازیکنان با تجربه در ترکیب تیمش، منجر به کسب نتایج ضعیف و عدم دستیابی به پیروزی در 13 هفته متوالی در لیگ و حذف از جام حذفی توسط یک تیم دسته اولی شد.

اما با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی لیگ برتر، تعداد تیم‌های فانوس به دست افزایش یافته و از طرفی، تیم‌هایی که از ابتدای فصل خطر سقوط را حس می‌کردند، تمام تلاش خود را برای فرار از منطقه خطر آغاز کرده‌اند.

تیم‌های سایپا، نساجی و ذوب‌آهن، سه تیمی هستند که در صورت غفلت صنعت نفت می‌توانند این تیم را به عنوان کاندید اصلی سقوط به دسته پایین‌تر معرفی کنند.

نفت آبادان گرچه در حال حاضر شرایط بهتری نسبت به این سه تیم دارد، اما روند امتیازگیری و نوع نمایش‌ این سه تیم در هفته‌های اخیر، بیانگر این موضوع است که نباید صنعت نفت را از جرگه کاندیداهای سقوط منفک دانست، چرا که اگر شاگردان پورموسوی همانند 13 هفته گذشته توان کسب سه امتیاز را دست کم در دو بازی از مسابقات آینده خود نداشته باشند، به‌طور حتم رقبای این تیم گوی سبقت را از آبادانی‌ها خواهند ربود و این تیم را به قعر جدول سوق می‌دهند.

در حالی که دیدار خانگی صنعت نفت برابر سایپا در هفته آینده این رقابت‌‎ها، در مشخص کردن تکلیف یکی از این دو تیم بسیار تعیین کننده خواهد بود، طلایی‌پوشان در ادامه باید به مصاف تیم‌هایی بروند که وضعیت بهتری نسبت به این تیم ندارند و در راستای بهبود جایگاه خود و فرار از منطقه سقوط، با تمام توان به مصاف نماینده آبادان خواهند رفت.

این تیم در ادامه از سایپا در آبادان میزبانی خواهد کرد، سپس در مسجدسلیمان میهمان نفت خواهد بود و در هفته بیست و ششم، پذیرای نساجی فانوس به دست است. سپاهان صدرنشین، مس رفسنجان بی انگیزه، فولاد مدعی کسب سهمیه و ماشین‌سازی بحران‌زده و کاندیدای اصلی سقوط لیگ برتر نیز، دیگر رقبای صنعت نفت آبادان در شش بازی باقیمانده خواهند بود.

از سوی دیگر، سایپا که یکی از رقبای اصلی نفت آبادان در راه حفظ سهمیه لیگ برتری است، سخت‌ترین کار ممکن را برای بقا در پیش خواهد داشت چرا که با انبوهی از تیم‌های مدعی قرار ملاقات دارد. صنعت نفت، شهرخودرو، ذوب‌آهن، استقلال، گل‌گهر، آلومینیوم و تراکتور، هفت رقیب سخت‌کوش آینده سایپا خواهند بود.

نساجی مازندران که در این روزها حال و روز خوشی ندارد و سقوط را در یک‌قدمی خود احساس می‌کند، از اقبال نامناسبی برخوردار است و ضمن اینکه باید به مصاف چند کاندیدای سقوط برود، از چند مدعی کسب عنوان قهرمانی و سهمیه نیز پذیرایی خواهد کرد.

این تیم در ادامه مسابقات، رقابت سختی با صنعت نفت آبادان در راه بقا در لیگ برتر خواهد داشت، ماشین‌سازی، پیکان و ذوب‌‎آهن، دیگر تیم‌های فانوس به دستی خواهند بود که ممکن است برای نماینده مازندران دردسرساز شوند. استقلال و گل‎‌گهر نیز در انتظار دو هفته پایانی هستند که تیر خلاص را به تیم محبوب خطه شمال بزنند.

دیگر رقیبی که می‌تواند برای آبادانی‌ها منشأ اخبار بدی باشد، ذوب‌آهن اصفهان است که امیدوار است که با حسینی، بتواند بر بقای خود در لیگ برتر مهر تأیید بزند.

ذوبی‌ها با شکستی که در این هفته مقابل پرسپولیس متحمل شدند، نزدیک‌ترین گزینه به ماشین‌سازی ناامید هستند و اگر نتوانند امتیازات لازم را آلومینیوم، تراکتور، سایپا، نفت مسجدسلیمان، نساجی، سپاهان و مس رفسنجان بگیرند، مکان فعلی خود را حفظ و به دسته پایین‌تر سقوط خواهد کرد.

با آگاهی از وضعیت تمام رقبای صنعت نفت آبادان رده‌های انتهایی لیگ برتر، می‌توان به این اطمینان رسید که بر روی کاغذ، نفتی‌ها بخت بیشتری برای بقا در اختیار دارند و کار حریفان این تیم برای بقا به مراتب سخت‌تر خواهد بود.

اگر رویه‌ای که زردپوشان آبادانی در پیش گرفته‌اند تداوم یابد، نباید انتظار داشت که حریفان این تیم دست به سینه نشسته و به تماشاگر از دست رفتن فرصت‌ها بمانند و قطعاً در هفته‌های پیش رو، تمام توان خود را برای حفظ سهمیه خویش در لیگ برتر به‌کار خواهند بست.

سرنوشت صنعت نفت آبادان در دست خودش خواهد بود و اگر این تیم و مدیران این باشگاه آبادانی انگیزه‌ای برای بقا در لیگ برتر نداشته باشند، می‌توان برزیل ایران را از هم‌اکنون یکی از کاندیدای اصلی سقوط تلقی کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول