اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

92.78 درصد دانش‌آموزان زنجانی در طرح «کوچ» غربال شدند

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: 92.78 درصد دانش‌آموزان زنجانی در طرح «کوچ» غربال شدند.

92.78 درصد دانش‌آموزان زنجانی در طرح «کوچ» غربال شدند

ذبیح اله تاراسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: نگاه آموزش و پرورش استان زنجان همگانی و عمومی بودن خدمات حوزه تربیت بدنی و سلامت است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه ارتقای سواد حرکتی و ترویج سبک زندگی سالم و تمرکز بر رویکرد تربیت‌ بدنی، اعمال یک مدیریت تغییر در گستره نظام تعلیم و تربیت با این چرخش تغییر پیدا کرد، اضافه کرد: با این تغییر یک نظام یکپارچه در گستره تعلیم و تربیت به وجود آمد.

وی با اشاره به مشارکت دانش‌آموزان در طرح کوچ گفت: در این طرح ۱۷۵ هزار و ۳۰۴ دانش‌آموز در مناطق ۱۴ گانه استان مورد سنجش قرار گرفته است.

تاراسی با اشاره به اینکه ۹۲.۷۸ درصد دانش‌آموزان در طرح کوچ مشارکت کردند، افزود: در سنجش اولیه ۴.۴۶ درصد دانش‌آموزان لاغر و خیلی لاغر و ۲۸.۵۱ درصد در دامنه اضافه وزن و چاقی قرار داشتند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در این ارزیابی ۶۶.۹۹ درصد نیز جزو دانش‌آموزان دارای وزن طبیعی بودند، گفت: در سنجش ثانویه حدود ۳ درصد از دانش‌آموزان زیر پوشش به تغییرات bmi دست یافته بودند.

 وی تصریح کرد: در دامنه لاغر و خیلی لاغر دانش‌آموزان افشار، بزینه رود و ایجرود و در دامنه اضافه وزن و چاقی دانش‌آموزان مناطق ناحیه ۲ زنجان و طارم و ابهر قرار دارند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول