اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«بیشکک» میزبان نشست بعدی سران همسود

پس از برگزاری نشست نخست‌وزیران کشورهای همسود، مقرر شد نشست بعدی سران اتحادیه در «بیشکک» برگزار شود.

«بیشکک» میزبان نشست بعدی سران  همسود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «الغ بیک معروف اف» نخست وزیر قرقیزستان به منظور شرکت در نشست نخست وزیران کشورهای مستقل مشترک المنافع به «مینسک» پایتخت  بلاروس سفر کرد. 

وی در بخشی از سخنان خود در نشست مذکور، توسعه بیشتر اقتصاد را به حفظ منابع طبیعی مرتبط دانست و بر حفظ منابع طبیعی، اجرای صحیح و شفاف استفاده از لایه‌های زیرین زمین در بخش معدن تاکید کرد و گفت: مواد معدنی و ذخایر زیر زمینی باید در خدمت منافع مردم باشد و در جهت رفاه آنها هزینه شود.

معروف اف در سخنان خود گفت: در سال‌های اخیر، ما به طور فزاینده‌ای شاهد تغییرات آب و هوایی، ذوب یخچال‌های طبیعی و کاهش سطح آنها هستیم که لازم و ضروری است تا اقدامات به موقع برای حفظ آنها انجام شود.

وی ادامه داد: این یکی از مهمترین وظایف ما از نظر عملی است، زیرا مستقیماً بر شرایط و کیفیت زندگی جمعیت کشورهای همسود تأثیر می‌گذارد. تقویت اقدامات در این راستا از جمله در چارچوب اجرای برنامه مشترک در مورد اکتشاف، استفاده و حفاظت از خاک زیرین کشورهای عضو همسود برای سال‌های 2021-2025 بسیار مهم است.

وی همچنین توافق نامه همکاری در زمینه ارتقا اشتغال جمعیت کشورهای همسود را یادآوری و اظهار امیدواری کرد: این توافق نامه به کاهش نرخ بیکاری، تضمین حقوق شهروندان کشورهای مشترک المنافع برای آزادی و لذت بردن از فعالیت‌های کارگری مطلوب و همچنین حل مشکلات در زمینه مهاجرت کار کمک می‌کند.

وی در سخنان خود به اجرای بستر دیجیتال برای سفرهای بین المللی اشاره کرد و گفت: با توجه به سادگی و سهولت استفاده از این برنامه و طرح، استفاده از قطارهای بین المللی را ضروری می‌دانیم.

معروف اف اشاره کرد که شباهت دیدگاه کشورهای شرکت کننده در مورد توسعه بیشتر همکاری در ایجاد ثبات در وضعیت ضد اپیدمیولوژیک در کشورهای مستقل مشترک المنافع عامل مهمی در توسعه تدریجی روابط اقتصادی، در تقویت دوستی، همسایگی خوب و ثبات در کشورهای مشترک المنافع است.

به دنبال این جلسه، تصمیم بر این شد که جلسه بعدی شورای سران کشورهای مستقل مشترک المنافع در 12 نوامبر 2021 در بیشکک برگزار شود.

وی با اشاره به این موضوع گفت: ما خوشحال خواهیم شد که دوباره در قلمرو خود پذیرای میهمانان عزیز باشیم. ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا این رویداد را به طور سنتی در سطح بالایی سازماندهی کنیم .

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول