اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

امید به روزهای خوب با سیر نزولی کرونا و افزایش تعداد واکسینه شدگان

ابتلا و مرگ و میر تعداد زیادی از افراد جامعه طی یک سال و چهار ماه گذشته بر اثر ویروس کرونا اتفاقی ناخوشایند و تلخ را برای همه ما رقم زد، اتفاقی که با فراز و فروهای بسیاری همراه بود و سختی‌های زیادی را برای مهارش به جان خریدیم.

امید به روزهای خوب با سیر نزولی کرونا و افزایش تعداد واکسینه شدگان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فعالیت دو چندان بسیاری از اقشار همچون پزشکان و همه کادر درمان و خستگی‌شان، تعطیلی اصناف و ضررهای وارد شده بر آنها، تلاش گروه‌های جهادی برای همدلی با نیازمندان، تعطیلی مدارس و مشکلات دانش‌آموزان و ... همه و همه سبب شد تا شرایط دشوار و متفاوتی را تحمل کنیم.

رنگ‌بندی شهرها و تعیین محدودیت‌ها بر اساس آن، زمان و نحوه تردد و همچنین باز یا بسته بودن اصناف در سطح کشور را تعیین کرد و جریمه‌های شبانه اتخاذ شد.

گرچه طی این مدت در چند مرحله شاهد اوج گرفتن بیماری بودیم و چهار پیک را به ویژه در مناسبت‌های مختلف و با شدت گرفتن سفرها پشت سر گذاشتیم اما اکنون امید آن می‌رود که با تزریق واکسن به گروه‌های مختلف جامعه به مرور از شدت مبتلایان کاسته شده و شرایط متعادل‌تر شود.

اکنون نیز با عبور از پیک چهارم و رسیدن به شرایط هموارتر رنگ‌ها رو به آبی و سفید شدن پیش می‌رود تا به لطف خداوند این بیماری را پشت سر بگذاریم اما نکته مهم در این میان غفلت است، غفلت و بی‌توجهی که می‌تواند ما را دوباره به روزهای سخت بازگرداند.

از این رو معاون استاندار فارس با اشاره به نارنجی بودن ۲۲ و زرد بودن ۱۴ شهرستان استان تا به امروز از تشدید محدودیت‌ها از اواسط این هفته به دلیل سه روز تعطیلی خبر داد.

عبدالرضا قاسمپور در گفتگو با فارس افزود: در جلسه‌ای که امروز در ستاد کرونا برگزار می‌شود، رنگ‌بندی جدید شهرها و متناسب با آن نحوه و میزان اعمال محدودیت‌ها مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه محدودیت‌های شبانه همچون گذشته به قوت خود باقی است، گفت: منع تردد از ساعت ۲۲ الی ۳ همچنان در همه شهرها با هر رنگی وجود دارد اما تردد میان استانی بسته به نوع رنگ تعیین می‌شود، از این رو از دوازدهم تا هفدهم خردادماه به دلیل تعطیلات محدودیت‌ها برقرار است و جریمه‌ها اعمال می‌شود تا سفر از شهرهای نارنجی و به شهارهای نارنجی لغو شده و از افزایش آمار مبتلایان کاسته شود.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: در حال حاضر شیراز نارنجی رنگ است جز اینکه در جلسه امروز با تغییر شرایط به زرد تغییر رنگ دهد.

وی ادامه داد: در شرایط نارنجی فعلی اصناف گروه یک و دو اجازه فعالیت دارند و ادارات موظف به رعایت دورکاری با ۵۰ درصد پرسنل هستند و ممنوعیت تردد و اعمال جریمه نیز برقرار است، اما اگر امروز به رنگ زرد تغییر کند، دامنه ترددها و فعالیت‌ها گسترده‌تر خواهد شد.

از این رو همچنان توجه عمومی بسیار حائز اهمیت است و استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در کنار شست و شوی مداوم دست‌ها تا ریشه‌کن کردن بیماری در اولویت است تا زمانی که همه جامعه واکسینه شوند و شرایط پایدار شود.

انجام واکسیناسیون از سالمندان بالای ۸۰ سال، آغاز شد و همچنان ادامه یافته است و از این هفته افراد بین ۶۵ تا ۷۰ سال واکسینه می‌شوند تا به زودی نوبت به سایرین میز برسد. 

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول