اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تظاهرات حامیان فلسطین در واشنگتن؛ «کمک مالی به اسرائیل متوقف شود»+عکس و فیلم

حامیان فلسطین ضمن برپایی تظاهرات در پایتخت آمریکا و سر دادن شعار علیه حملات رژیم صهیونیستی، توقف کمک‌های نظامی و مالی واشنگتن به تل‌آویو را خواستار شدند.

تظاهرات حامیان فلسطین در واشنگتن؛ «کمک مالی به اسرائیل متوقف شود»+عکس و فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه حمایت‌های افکار عمومی جهان از مردم فلسطین به دنبال جنگ ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و نوار غزه، حامیان فلسطین شنبه (دیروز) در پایتخت آمریکا تظاهرات کردند.

منابع رسانه‌ای گزارش دادند، روز شنبه (دیروز) تجمع حمایت از فلسطین در واشنگتن دی سی پایتخت آمریکا برگزار شد و آمریکایی‌های شرکت‌کننده در این تجمع، خواستار توقف کمک‌های مالی و نظامی کشورشان به رژیم صهیونیستی شدند.

بنا بر گزارش شبکه «تی‌آر‌تی»، بیش از هزار نفر در تظاهرات روز شنبه در پایتخت آمریکا حضور داشتند و در این تجمع پرچم فلسطین را به اهتزاز درآوردند.

«شریف سیلمی» وکیل ساکن پایتخت آمریکا یکی از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات بود و برای حاضران در این تجمع سخنرانی کرد.

این شهروند ۳۹ ساله آمریکایی گفت: «ما امیدوار هستیم که این پیام روشن را به دولت ایالات متحده برسانیم که روزهای حمایت از دولت اسرائیل بدون پذیرش عواقب آن به سر آمده است».

 

وی افزود: «ما در برابر هر سیاستمداری که تامین مالی تسلیحات برای اسرائیل را ادامه می‌دهد، خواهیم ایستاد. ما با انها مخالفت خواهیم کرد و علیه آنها رای خواهیم داد و به مخالفان آنها کمک مالی خواهیم کرد تا سرانجام آنها را از منصبشان بیرون کنیم».

«لاما الاحمد» یک شهروند آمریکایی فلسطینی تبار یکی دیگر از حاضران در تظاهرات روز شنبه در پایتخت این کشور بود. به گفته او، افکار عمومی در آمریکا در حال چرخش به سمت حمایت از آرمان فلسطین است.

این زن خانه دار و ۴۳ ساله ساکن ویرجینیا که ۲۰ سال قبل از امارات متحده عربی به آمریکا مهاجرت کرد، گفت: « در ایالات متحده درباره مساله فلسطین یک تغییر بزرگ دارد اتفاق می‌افتد؛ فلسطینی که به دنبال یک وطن مستقل است».

وی با اشاره به تظاهرات روز شنبه در پایتخت آمریکا تصریح کرد: «ما فقط می‌خواهیم که جهان این را به رسمیت بشناسد که ما انسان هستیم و ما تروریست نیستیم».

این شهروند آمریکایی تاکید کرد، اکنون در این کشور مخالفت گسترده‌ای درباره نوع رفتار اسرائیل با فلسطینیان که همانند رفتار رژیم آپارتاید سابق در آفریقای جنوبی است، وجود دارد.

 

«لاما الاحمد» افزود: «مردم (آمریکا) اکنون از خوب بیدار شده‌اند و ما داریم مقاومت می‌کنیم. یک تغییر نسلی در جوانان یهودی، جوانان مسلمان، جوانان سیاه پوست، ج.انان سفیدپوست اتفاق افتاده است و مردم جدا از گروه بندی‌های قومی و نژادی در حال همکاری برای ایجاد تغییر و آزادی و آزادسازی برای مردم فلسطین هستند».

تظاهرات روز گذشته در پایتخت آمریکا در شرایطی انجام شده که در جریان جنگ ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و پس از آتش‌بس این جنگ، تظاهرات حمایت از فلسطینیان بارها در واشنگتن دی سی و دیگر مناطق آمریکا انجام شده است.

جنگ ۱۲ روزه از ۲۰ اردیبهشت آغاز شد، زمانی که ضرب الاجل مقاومت به رژیم صهیونیستی مبنی بر لزوم پایان تجاوزها در قدس و مسجدالاقصی به پایان رسید.

مقاومت فلسطین بیش از چهار هزار موشک و راکت به سمت فلسطین اشغالی شلیک کردغ موضوعی که باعث شد مقام‌های نظامی رژیم صهیونیستی به ضعف گنبد آهنین در رهگیری و انهدام راکت‌های مقاومت فلسطین اذعان کنند.

رژیم صهیونیستی در واکنش به ناکامی خود در متوقف کردن توانمندی راکتی و موشکی گروه‌های مقاومت فلسطین، به حملات وحشیانه و کور علیه غیرنظامیان، ساختمان‌های مسکونی و زیرساخت‌های نوار غزه دست زد.

در نتیجه این حملات ۲۵۵ فلسطینی شهید شدند که در میان آنها ۶۶ کودک، ۳۹ زن و ۱۷ سالخورده دیده می‌شود و بیش از ۱۹۴۸ نفر نیز زخمی شده‌اند.

 

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول