اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

درخشش عضو کانون پرورش فکری ایوان‌کی در جشنواره‌ «خاتم»

عضو نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری ایوان‌کی، رتبه نخست ششمین جشنواره‌ ادبی خاتم را در بخش دانش‌آموزی از آن خود کرد.

درخشش عضو کانون پرورش فکری ایوان‌کی در جشنواره‌ «خاتم»

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، با برگزاری اختتامیه و انتشار بیانیه هیأت‌ داوران بخش‌های بزرگسال و کودک‌ و نوجوان ششمین جشنواره‌ داستان‌نویسی خاتم، برگزیدگان و شایستگان تقدیر این‌ رویداد، معرفی و داستان «دفتر زرد سیمی» اثر مائده‌سادات آبسردی عضو نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایوان‌کی برگزیده نخست بخش دانش‌آموزی این‌دوره از جشنواره‌ شناخته شد.

هیأت داوران بخش کودک و نوجوان این جشنواره اعلام کرد: جشنواره‌ خاتم مفتخر است که مهم‌ترین نقش را در گسترش داستان‌نویسی در حوزه‌ کودک و نوجوان ایفا کرده که بارزترین نمود آن، کسب موفقیت در این‌مسیر و حضور باکیفیت و ارزش‌مند داستان‌نویسان از رده‌های سنی مختلف در جشنواره‌ی ششم خاتم و از زیباترین جلوه‌های این نمود نیز داستان‌هایی از گروه سنی کودک در رده‌های سنی «ب» و «ج» در این جشنواره است.

هیأت داوران ششمین دوره جشنواره خاتم پس از بررسی ۱۹۵ اثر در بخش کودک و نوجوان و ۳۴۶ اثر در بخش دانش‌آموزی اعلام کرد: از میان آثار ارسالی و آثاری که از ساختار داستانی محکم و منسجمی برخوردار باشند و از کلیشه‌ها و بازنویسی فاصله گرفته و درون‌مایه آن‌ها مفهومی از زندگی، سیره و منش پیامبر اکرم(ص) را القا کند، هنوز فاصله زیاد است و در این بین، ضعف داستان‌نویسان بزرگسال برای کودک و نوجوان به شدت قابل لمس است.

آنچه در این دوره بسیار جای امیدواری است، حضور و استقبال داستان‌نویسان دانش‌آموز زیر ۱۸ سال و اعضای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده که گاه با سوژه‌ها و تکنیک‌های خوب داستانی، داستان‌های متفاوتی را برای پیامبر مهر رقم زدند و سهم آن‌ها در ششمین‌دوره بسیار امیدبخش بود و همین ویژگی، مسؤولان جشنواره را بر آن می‌دارد تا هم‌چنان به منظور آموزش و پیشرفت داستان‌نویسی، برای دانش‌آموزان، در این حوزه فعال و مشارکت داشته باشد.

جشنواره‌ خاتم از سال ۱۳۹۴ از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی به‌طور سالانه برگزار و به صاحبان آثار داستانی کوتاه و روایت داستانی با الهام از ویژگی‌های شخصیتی و سیره‌ حضرت رسول اکرم(ص) با توجه به نیازهای مخاطب و شرایط امروز جهان و مستند به اسناد و روایات معتبر، جوایزی اهدا می‌شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول