اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

کادر درمان گیلان نگران تعطیلات آخر هفته

با توجه به تعطیلات آخر هفته و ایام رحلت جان‌سوز امام راحل (ره) ورود خودروهای غیربومی به استان گیلان ممنوع است ولی کادردرمان کماکان نگران شیوع موج پنجم کرونا هستند.

کادر درمان گیلان نگران تعطیلات آخر هفته

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ویروس منحوس کرونا با گذشت بیش از یک‌سال از شیوع ویروس کرونا در گیلان، این ویروس همچنان با تاخت‌‌وتاز خود ادامه داده و قربانی می‌گیرد.

پس از شیوع موج چهارم کرونا در گیلان پس از تعطیلات نوروز میزان افراد بستری در بیمارستان‌های گیلان به بیش از ۶۰۰ بیمار رسیده و میزان مرگ‌‌و‌میر ناشی از این ویروس در کشور بار دیگر به نوار ۵۰۰ فوتی رسید.

پس از شدت یافتن ابتلا به کووید ۱۹ در کشور و همچنین شناسایی کرونای متاسیون یافته هندی و انگلیسی در کشور، ستاد ملی مبارزه با کرونا محدودیت‌های شدید را در کشور و در ماه مبارک رمضان اعمال و برگزاری هرگونه مراسم احیا در فضای بسته ممنوع اعلام شد.

یکی از دغدغه‌های مردم گیلان که همواره قربانی تعطیلات آخر هفته بودند، ایام عید فطر بوده است ولی دولت ورود و خروج هرگونه خودروی غیر بومی به شهرهای نارنجی و قرمز را ممنوع کرد.

در نتیجه این اقدامات و افزایش واکسیناسیون گروه‌های حساس، موج چهارم کرونا در کشور کنترل نسبی شد ولی همچنان کشور و برخی از استان‌ها در وضعیت شکننده قرار دارند.

همواره یکی از درخواست‌های مردم استان‌های شمالی از جمله گیلان ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی به این استان در تعطیلات آخر هفته و برخی دیگر از مناسبت‌ها است، زیرا همواره در ایام تعطیلات سیل عظیمی از مسافران وارد گیلان و اغلب با عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی منجر به شیوع موج دیگری از کرونا می‌شوند.

حال با دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا و  با توجه به تعطیلات آخر هفته و ایام رحلت جان‌سوز امام راحل (ره)، محدودیت‌های کرونایی در کشور از جمله گیلان اعمال‌شده و از ساعت ۱۲ روز سه‌شنبه ۱۱ خرداد تا ساعت ۱۲ روز دوشنبه ۱۷ خرداد ماه از ورود خودروهای غیربومی به استان گیلان ممنوع است.

بنا بر اعلام رئیس پلیس‌راه گیلان مأموران پلیس‌راه در مبادی ورودی استان حضورداشته و بر همین اساس ورود خودروهای غیربومی به گیلان در روزهای و ۱۶ خرداد ماه ممنوع خواهد بود.

ولی با این حال معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان می‌گوید علیرغم کنترل نسبی کرونا در گیلان ولی عادی انگاری سبب شده تا کنترل کامل این ویروس طولانی شود.

به گفته آبتین حیدر زاده در حال حاضر ۳۰۰ بیمارکرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۵۸ نفر آنان در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی‌شده که از این تعداد حال ۷۵ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که هفت نفر از آنان به آی سی یو منتقل شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مردم درخواست کرد تا در تعطیلات آخر هفته به گیلان سفر نکرده و عاملی بر آغاز موج پنج کرونا نشوند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول