اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

احداث ۲۶ بوستان جدید و ۶ ایستگاه آتش نشانی در پایتخت

معاون شهردار تهران توضیحاتی درباره وضعیت بوستان‌های پایتخت، آتش نشانی،میادین میوه و تره بار همچنین پسماند در تهران و بهشت زهرا(س) ارائه داد.

احداث ۲۶  بوستان جدید و ۶ ایستگاه آتش نشانی در پایتخت

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در نشست خبری که امروز با حضور حناچی و دو معاون امور اجتماعی و فرهنگی و خدمات شهری و محیط زیست برگزار شد، اظهار داشت: در چهار سال گذشته ۸۹ بوستان به مساحت ۱۵۴ هکتار راه‌اندازی شده و ۲۶ بوستان نیز برای سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است و بنابراین کل بوستان های پایتخت به ۲۳۰۰ مورد خواهد رسید.

 وی از تملک ۲۱ قطعه باغات و اراضی مشجر و زمینه مناسب جهت تبدیل به بوستان های عمومی خبر داد و گفت: این اقدام در جهت توسعه فضای عمومی بسیار موثر است.

معاون شهردار تهران گفت: همچنین در این مدت ۴۷۲۰ هکتار به سرانه فضای سبز حریم شهر تهران افزوده شده است و در زمینه قنوات، پساب، چاه‌ها و تصفیه خانه‌های محلی داشته‌ایم.

وی گفت: همچنین در چهار سال گذشته ۱۱۵ میدان میوه و تره بار جهت رفع نیاز معلولین مناسب‌سازی شده و به طور کلی ۵۷ بازار جدید به و تره بار نیز را راه اندازی کردیم. همچنین میانگین قیمت ها در میادین تره‌بار ۳۵ درصد ارزان‌تر است.

یزدانی همچنین از افزوده شدن ۱۴ ایستگاه آتش نشانی خبر داد و گفت: ۶ ایستگاه جدید هم حداکثر تا پایان امسال راه‌اندازی خواهد شد.

وی درباره موضوع پسماند گفت: پسماند انواع مختلف دارند مانند پسماند پزشکی و خانگی که اخیرا ۴۰ خودروی مجهز به جی پی اس و دوربین را با همراهی وزارت بهداشت و بیمارستان‌ها در نظر گرفتیم و این پسماندها در جاهای مخصوص به روش ویژه دفع می‌شود.

یزدانی درباره وضعیت دستفروشان در پایتخت اظهار داشت: چندین نشست با مسئولین وزارت کار در مورد دستفروشان داشتیم و حتی دو مرحله با همکاری آنها و بنیاد مستضعفان 7 میلیارد تومان کمک گرفتیم و به دلیل شرایط کرونا به دستفروشان ارائه دادیم. 

وی گفت:‌ سامانه‌ای هم برای موضوع دستفروشان و ساماندهی آنها راه‌اندازی شده و در مناطق مختلف بازارهایی هم ساخته شده است و طبق ثبت‌نامی که در سامانه انجام می‌گیرد، فضا دراختیار دستفروشان قرار می‌گیرد. 

وی با تأکید بر اینکه نباید فعالیت دستفروشان سبب سدمعبر شود، گفت 35 بازار ثابت در تهران برای دستفروشان درنظر گرفته‌ایم و محل استقرار دستفروشان به آنها مکان ارائه می‌دهیم. 

وی در پاسخ به پرسشی درباره درآمد سازمان زیباسازی گفت: درآمد به حساب خزانه واریز می‌شود. برای مخارج هم باید کار تعریف شده انجام گیرد و میانگین درآمد این سازمانها سالانه 410 تا 450 میلیارد تومان است. 

وی در مورد تابلوهای تبلیغاتی پایتخت گفت: تابلوها براساس تأییدیه‌های حوزه ترافیک نصب می‌شوند و ایمنی در این زمینه کامل پیش‌بینی شده است. 

ادامه دارد...

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول