اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ارتقاء اشتغال‌زایی زندانیان اولویت اصلی سازمان زندان‌ها است

مدیرکل زندان‌های کردستان گفت: ارتقاء اشتغال‌زایی زندانیان و آموزش مهارت‌های شغلی و کارآفرینی با هدف کسب درآمد در راستای توانمند سازی ، حمایت و مراقبت از خانواده زندانیان اولویت اصلی سازمان زندان‌ها است.

ارتقاء اشتغال‌زایی زندانیان  اولویت اصلی سازمان زندان‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مراد فتحی ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور موسسه خصوصی کارآفرینی هوراز ئاوات سنندج برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور کارشناسان این موسسه خصوصی به منظور توسعه اشتغال کارا در زندان اظهار کرد: توسعه اشتغال در زندان‌ها از مهمترین اولویت‌های سازمانی در سال جاری و البته در سال‌های گذشته نیز بوده است.

وی با اشاره به تاکیدات ریاست سازمان زندان‌های کشور مبنی بر ارتقاء 80 درصدی اشتغال در زندان‌ها  افزود: مسئله مهم در کارآفرینی و اشتغال‌زایی ایجاد انگیزه لازم برای ترغیب خانواده‌ها و جذب بازار فروش محصولات تولیدی است.

مدیرکل زندان‌های کردستان با بیان این مطلب که نیاز سنجی بازار و جذب خانواده زندانیان در کسب آموزش‌های لازم توسط خانواده‌ها از مهمترین اهداف مجموعه زندان‌ها با مشارکت بخش خصوص است، تاکید کرد: توسعه اشتغال در زندان‌ها باید هدفمند و متمرکز به گستردش اشتغالزایی در سال جاری شود.

فتحی اعلام کرد: ارتقا ء سطح مهارت‌های حرفه‌ای و اشتغال‌زایی زندانیان نباید صرفا محدود به کارگاه‌های اشتغال شود و باید هر تخت در زندان را به یک کارگاه تبدیل کرد تا بتوانیم به تحقق هشتاد درصدی اشتغال زندانیان دست یابیم.

وی در این جلسه خواستار توافقنامه‌ای فی مابین اداره کل زندان‌ها و موسسه هوراز شد و گفت: با انجام این مهم زمینه‌های لازم برای توسعه فضای آموزشی و اشتغال در زندان‌ها ارتقا می‌یابد.

وی بیان کرد: در هدفی والاتر آموزش خانواده‌های زندانیان را باید هدفمند کنیم تا بتوانیم با اعتمادسازی و ایجاد انگیزه لازم برای فرزندان این خانواده‌ها نیز در راستای ترغیب به کارآفرینی و درآمدزایی گام برداریم.

در این جلسه مصوب شد مصاحبه انگیزیشی با حضور کارشناسان موسسه برای خانواده‌های زندانیان برگزار شود و همچنین با حضور در سیمای زندان نسبت به معرفی سه رشته چرم دوزی و ریزینگ (رنگ آمیزی تزئینی بر روی چوب و صنایع چوب اقدام نمایند .

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول