اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دستگیری برخی مقامات قرقیزستان به اتهام اختلاس

کمیته امنیت ملی قرقیزستان تعدادی از مقامات ارشد این کشور به اتهام اختلاس در پروژه معدن طلای «کومتار» بازداشت کرد.

دستگیری برخی مقامات قرقیزستان  به اتهام اختلاس

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، کمیته امنیت ملی قرقیزستان تعدادی از مقامات ارشد این کشور به اتهام اختلاس در پروژه معدن طلای «کومتار» بازداشت کرد.

بر این اساس در اولین اقدام «اصیل بیک جن بیکوف» و «تورابای ذوالفقاراف» از نمایندگان مجلس قرقیزستان بازداشت شدند.

این دو مقام قرقیز برای بازجویی به اداره امنیت ملی قرقیزستان احضار شدند.

این افراد در حال حاضر در ساختمان کمیته دولتی امنیت ملی هستند. اتهام آنها دست داشتن هر دوی این نمایندگان در رابطه با پرونده معدن طلای کومتار است.

قابل توجه اینکه پیش از این رسانه ها گزارش داده بودند که نمایندگان سابق «تورسونتا سلیموف» و «سرگئی ابراهیموف» در پرونده  معدن طلای کومتار مورد بازجویی قرار گرفتند. طبق گفته کمیته ایالتی امنیت ملی ابراهیموف داوطلبانه 100 میلیون «صوم» را به خزانه دولت باز گردانده است.

همچنین نخست وزیر اسبق «آمور بیک بابان اف» نیز در رابطه با پرونده کومتار مورد بازجویی قرار گرفت.

در رابطه با بازداشت بابان اف وکیل وی «آمانتور عبدالرحمانوف» گفت: موکل وی چگونه بازداشت شده و واکنش این سیاستمدار سابق چگونه بوده است.

وی ادامه داد: امروز احضاریه بابان اف را به خانه وی آوردند که باید در ساعت 11 برای بازجویی کمیته ایالتی امنیت ملی حاضر شوید و ما این کار را کردیم.

ابتدای بازجویی سوالاتی در رابطه با مدت کوتاهی که موکل من نخست وزیر بود، کرد یعنی از دسامبر 2011 تا آگوست 2012 و سوالاتی را در همین زمان در رابطه با کومتار پرسیدند.

بعد از این سوالات 10 دقیقه ای وقفه ایجاد شد و سپس یک باز جوی دیگر با نتیجه بازجویی بازگشت که این خود نقض فاحش بازجویی است.

اتهام بابان اف فساد در جریان اجرای پروژه کومتار است.

همانطور که قبلا توسط گروه تحقیق و دادستانی عمومی و وزارت کشور و امنیت ملی اعلام شده  تحقیقات در مورد پرونده جنایی در مورد واقعیت های فساد در مراحل مختلف از اجرای پروژه کومتار ادامه دارد.

براساس شواهد به دست آمده در جریان تحقیقات ، در تاریخ 31 می 2021 ، نخست وزیر اسبق بابان اف به ظن ارتکاب جرم طبق ماده 319 قسمت 2 (فساد مالی) قانون کیفری جمهوری قرقیزستان بازداشت شد.

وکیل بابان اف در این زمینه عنوان کرد: هیچ شک و شبهه ای درباره آمور بیک بابان اف در رابطه با کومتار وجود ندارد ، زیرا وی هیچ عمل غیرقانونی انجام نداده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول