اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مالکیت ۸ میلیون هکتار از اراضی ملی استان سمنان تثبیت شد

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به مساحت ۹ میلیون و ۳۶۸ هزار هکتاری این استان گفت: حدود هشت میلیون هکتار در سامانه کاداستر اسناد تثبیت شده است.

مالکیت ۸ میلیون هکتار از اراضی ملی استان سمنان تثبیت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، حمیدرضا عبدوس اظهار کرد: هدف از تهیه نقشه کاداستر اراضی ملی و دولتی اصلاح نقشه‌های سنواتی توأم با برطرف کردن تداخلات ناشی از اجرای قوانین موازی و در نهایت اخذ اسناد تک‌برگی و یا تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگی است.

وی افزود: با توجه به همکاری فی‌مابین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در خصوص اجرای طرح جامع حدنگار (کاداستر) اراضی ملی و دولتی در سطح استان و با در نظر داشتن هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی انجام شده و انعقاد قراردادهای اجرای کاداستر اراضی ملی و دولتی در سال ۱۳۹۹ و به منظور بررسی روند اجرایی آن و نیز در ادامه جلسات و نشست‌های تخصصی هفتگی با حضور مدیران کل و کارشناسان مربوطه هر ۲ اداره کل مذکور و با حضور نمایندگان شرکت‌های مهندسین مشاورین طرف قرارداد جلسه‌ای بدین منظور در محل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان برگزار شد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: از کل مساحت استان سمنان ۹ میلیون و ۳۶۸ هزار هکتار حدود هشت میلیون هکتار در سامانه کاداستر اسناد تثبیت شده است و حدود پنج میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار سند تک‌برگی با هماهنگی اداره ثبت اسناد و املاک سند تک‌برگی صادر شده است.

عبدوس گفت: با توجه به اینکه قسمت اعظم پلاک‌های قراردادهای منعقده در سال ۱۳۹۹ نهایی شده است، در خصوص مسائل و مشکلات باقیمانده پلاک‌ها بخصوص در محدوده شهرستان دامغان بحث و تبادل‌نظر گردید و تأکید شد تا پایان سال مالی ۱۳۹۹ مطابق برنامه زمان‌بندی، کاداستر پلاک‌های مزبور نهایی شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول