اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

انجام ۱۵۰ هزار نمونه گیری در طرح شهید سلیمانی در قم

رئیس مرکز بهداشت استان قم از انجام حدود ۱۵۰ هزار نمونه گیری کرونا از آغاز طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی در قم خبر داد.

انجام  ۱۵۰ هزار نمونه گیری در طرح شهید سلیمانی در قم

سیامک محبی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اجرایی شدن گام پنجم این طرح در قم بیان کرد: آخرین آمار رهگیری ها در این طرح نشان می دهد ۳ هزار و ۴۵۹ مورد رهگیری در طول هفته انجام شده که بیانگر روند کاهشی نسبت به آمار هفته های قبل به دلیل کاهش تعداد بیماران واقعی کووید۱۹ است، ضمن آن که قم در موضوع رهگیری بیماران کرونایی و در مقایسه با دیگر استان های کشور، تقریبا در میانه جدول قرار دارد.

وی با بیان این که غالبا حدود ۹۶ تا ۹۸ درصد این رهگیری ها به انجام تست سریع کرونا می انجامد اظهار کرد: استان قم در انجام تست های رپید نیز در مقایسه با دیگر استان ها در نیمه بالای جدول قرار دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین این استان را در موضوع بازدیدهای نظارتی بخش سلامت در بین ۵ دانشگاه برتر علوم پزشکی در کشور اعلام و ابراز امیدواری کرد بازدیدهای نظارتی نیروهای بسیج و هلال احمر هم در این طرح و مانند ماه های قبل به سطح مطلوب خود باز گردد.

محبی در ادامه راه اندازی نخستین رصدخانه قرنطینه خانگی در کشور به همت هلال احمر قم را اتفاقی مبارک خواند و گفت: یکی از اولویت های مبارزه با کرونا، شناسایی زودهنگام بیماران و در ادامه جداسازی و قرنطینه این افراد به مدت ۱۴ روز و البته پیگیری تداوم روند این قرنطینه و البته ارائه آموزش های لازم به افراد قرنطینه شده است که همگی از طریق این رصدخانه انجام می شود.

وی افزود: البته پیش از این هم پیگیری قرنطینه بیماران کووید۱۹ در استان انجام می شد، اما این امر در این رصدخانه بهتر و دقیق تر انجام می شود و همچنین امکان برخورد با افرادی که احتمالا نخواهند قرنطینه را رعایت کنند نیز وجود دارد.

رئیس مرکز بهداشت استان قم در عین حال آمار تجمیعی طرح شهید سلیمانی را از آغاز اجرا تاکنون مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۷۷ هزار مورد رهگیری و حدود ۶۹ هزار تست سریع کرونا در این طرح و در استان قم اجرا شده است.

وی اضافه کرد: همچنین یک هزار و ۶۵۴ مورد مراقبت در منزل در طرح محله محور شهید سلیمانی از ابتدا تاکنون انجام شده است.

محبی همچنین به آمار مجموع نظارت ها و بازرسی های بخش بهداشت محیط و حرفه ای اشاره کرد و گفت: این بازرسی ها تاکنون به حدود ۱۰۲ هزار مورد رسیده و البته حدود ۲۶ هزار مورد اخطار و حدود ۳ هزار و ۹۰۰ مورد پلمب را به دنبال داشته است.

وی تعداد کل نمونه گیری های انجام شده را در استان و از آغاز طرح شهید سلیمانی تا امروز حدود ۱۵۰ هزار مورد دانست و یادآور شد: حدود ۲۴ هزار مورد از این نمونه گیری های کرونایی مثبت بوده است.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول