اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

هر نردبان آتش نشانی 40 میلیارد تومان برای شهرداری آب می خورد

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه هر نردبان آتش نشانی 40 میلیارد تومان برای شهرداری آب می خورد، گفت: تهران از لحاظ آتش نشانی و ایمنی در وضعیت خوبی به سر می برد.

هر نردبان آتش نشانی 40 میلیارد تومان برای شهرداری آب می خورد

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در ادامه صحبت های حناچی مبنی بر گزارش تحویل و تحول در شهرداری پایتخت اظهارداشت: پنجشنبه ۳۰ دی ساختمان پلاسکو در چهارراه استانبول در مرکز تهران پس از آتش سوزی ۴ ساعته به طور کامل فروریخت که بیش از ۲۰ کشته و ۲۳۵ مجروح برجای گذاشت همچنین ۱۵۰۰ میلیارد تومان در همین مورد زیان دیدیم.

وی افزود: به مسأله ایمنی و جان شهروندان در این گزارش و تهیه نردبان ها در گزارش ملی پلاسکو به عنوان یکی از ضعف ها اشاره شد.

فراهانی ادامه داد: تجهیزاتی در سال ۹۷ بر خلاف هزینه های این صنعت فراهم شد. این تجهیزات در شرایط تحریم و بالا رفتن قیمت ارز به سختی ممکن شد و هر ست کامل آتش نشانی بیش از ۱۱۰ میلیون تومان ارزش دارد. برای هر یک از نردبان ها هم ۴۰ میلیارد تومان هزینه شد.

عضو شورای شهر تهران گفت: بر اساس اعلام سازمان آتش نشانی با خرید چهار پهباد و این تجهیزات، تهران از لحاظ آتش نشانی و ایمنی در وضعیت خوبی به سر می برد.

انتقاد شورایی ها از گزارش حناچی

زهرا صدر اعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران پس از استماع گزارش تحویل و تحول شهردار تهران گفت: نمی‌دانم چرا حناچی این گونه گزارش ارائه دادند. شاید شتابی بوده است که اینگونه گزارش دادند.

وی  ادامه داد: این گزارش بخشی از فعالیت 4 ساله‌‌ای که در حوزه مدیریت شهری انجام گرفته بود. اما یقینا همه کارها و فعالیت‌های انجام شده نیست و در آن برخی از حوزه‌ها خیلی کمرنگ گزارش شده است در حالی که فعالیت‌های همکاران شما فعالیت‌های قابل تقدیری است. 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه  در حوزه اجتماعی خیلی کم لطفی شد، اضافه کرد:  در این گزارش چرا کارهای ارزشمند بسیاری که انجام شد برجسته اعلام نشد. در حوزه خدمات شهری کارهای زیرساختی زیادی انجام شده است که فقط به گوشه‌هایی از آن اشاره کردید. 

نوری با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه خدمات شهری در دوره کرونا مساله پایگاه‌‌های سلامت بود که تماما در طی کرونا در اختیار وزرات بهداشت قرار گرفت، گفت: در حوزه‌های مقابله با کرونا پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های متعددی تدوین و تنظیم شد که تا پیش از این وجود نداشت و به آن اشاره نشد. 

وی ادامه داد: در مساله سامانه‌های شهری اقدامات قوی اجرا شد که به آنها نیز اشاره نشد. شرایط موجودی که در آن قرار گرفتیم طی دو سه سال اخیر از جمله تحریم و رکود اقتصادی و کرونا نیز باید در گزارش برجسته شود. 

نوری گفت: این گزارش را یک دریافتی اولیه در نظر می‌گیریم و حتما باید یک رفت و برگشت بین کمیسیون‌ها و شهرداری دربار ه این گزارش صورت گیرد و یک گزارش جامع از اقدامات انجام شده طی این چهار سال تهیه شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول