اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

تخلف آموزش و پرورش در استفاده از ماده 28/ معلم یک کارمند نیست

رئیس اسبق مرکز برنامه‌ریزی و آموزش منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معلم یک کارمند نیست، گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم، 6 وزیر و سرپرست حضور داشتند و تقریباً هر یک‌سال و سه ماه، یک وزیر پای کار بود که این اتفاق با اصل ثبات مدیریتی در تعارض است.

تخلف آموزش و پرورش در استفاده از ماده 28/ معلم یک کارمند نیست

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، اسدالله اسدی گرمارودی رئیس اسبق مرکز برنامه‌ریزی و آموزش منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش در نشست تخصصی جمعیت فرهنگیان جوان، با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اظهار کرد: جایگاه معلم در سند تحول، یک جایگاه بی‌بدیل در نظر گرفته شد و زمینه باید طوری فراهم می‌شد که معلم به‌عنوان یک پژوهشگر شناخته شود.

وی افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم، 6 وزیر و سرپرست حضور داشتند و تقریباً هر یک‌سال و سه ماه، یک وزیر پای کار بود که این اتفاق با اصل ثبات مدیریتی در تعارض است؛ همچنین این دولت به سند تحول اعتقادی نداشت و سند ۲۰۳۰ را جایگزین سند تحول کرد و در یک چشم به‌هم زدنی سند تحول را کنار زد.

* متأسفانه در این دولت استفاده متخلفانه از ماده ۲۸ صورت گرفت

اسدی گرمارودی ادامه داد: عملکرد ضعیف شورای‌ عالی آموزش و پرورش خاصه در بحث دفاع از سند تحول و دانشگاه‌ فرهنگیان و رتبه‌بندی معلمان قابل‌توجه است.

وی افزود: متأسفانه در این دولت استفاده متخلفانه از ماده ۲۸ صورت گرفت چرا که ماده ۲۸ فقط باید برای رشته‌هایی باشد که دانشگاه فرهنگیان، آن رشته‌ها را ندارد.

* وزرا و معاونین آموزش پروش از بدنه آموزش‌ و پرورش نیستند

 سرپرست اسبق دانشگاه فرهنگیان گفت: یکی دیگر از آسیب‌هایی که در این دولت به‌ وجود آمده است، اعلام مازاد داشتن نیروی انسانی بود. تا سال ۱۴۱۰ باید حدوداً سالی ۴۵ هزار دانشجو معلم داشته باشیم تا کمبود معلم جبران شود اما همتی برای اجرای این امر توسط مسؤولان وجود ندارد.

وی ادامه داد: هشت سال است که دانشگاه فرهنگیان یک ساختمان هم ایجاد نکرده‌ است و همچنین از کارشناسان باتجربه در رده‌های مختلف آموزش و پرورش و به ویژه دانشگاه فرهنگیان استفاده نشده‌است و وزرا و معاونین آموزش پروش از بدنه آموزش‌ و پرورش نیستند.

* باید در دولت آینده درجه‌بندی مدارس احیا شود

اسدی گرمارودی اظهار کرد: متأسفانه آموزش را برای معلمان جدی نمی‌گیریم و آموزش‌های مستمری را در طول سی سال خدمت معلمان نداریم؛ ما همچنین در آموزش و پرورش معلمان با تحصیلات عالی بسیار زیاد داریم و حدوداً ۱۵۰ هزار نفر از معلمان ما مدرک کارشناسی‌ ارشد دارند.

وی با بیان اینکه باید در دولت آینده درجه‌بندی مدارس احیا شود، گفت: این نهاد حاکمیتی را نباید سیاسی کنیم و باید از همه نیروهای وفادار استفاده کنیم و آموزش‌های مستمر ضمن خدمت برای نیروی انسانی داشته‌ باشیم.

* معلم یک کارمند نیست

رئیس اسبق مرکز برنامه‌ریزی و آموزش منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش درباره رتبه‌بندی معلمان گفت: احیای رتبه‌بندی معلمان که الحمدلله کلیت آن در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، می‌تواند بسیار مفید باشد چون معلم یک کارمند نیست؛ همچنین یک معلم زحمتکش کمتر از یک استاد دانشگاه نیز نخواهد بود.

وی افزود: معلمان ما نیروهای حاکمیتی در کشور هستند و باید از دانشگاه فرهنگیان به‌عنوان دانشگاه مرجع در زمینه تعلیم‌ و تربیت یاد کنیم و امکانات همه دانشگاه‌ها را در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار دهیم و در نهایت اینکه ببینیم که در اقتصاد آموزش و پرورش چه کارهایی در کوتاه‌مدت و بلندمدت باید انجام شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول