اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

جمع‌آوری ۲۲۴ دستگاه ماینر غیر مجاز در ملایر

مدیر شرکت توزیع برق ملایر از جمع‌آوری ۲۲۴ دستگاه ماینر غیر مجاز در ملایر خبر داد و گفت: در شهرستان ملایر هیچ فردی مجوز قانونی برای استخراج رمزارز دیجیتال ندارد.

جمع‌آوری ۲۲۴ دستگاه ماینر غیر مجاز در ملایر

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر رضا شیردره  ظهر امروز در جمع خبرنگاران در شرکت توزیع نیروی برق ملایر با اشاره به اینکه مهمترین و پاک‌ترین انرژی در دنیا انرژی برق است اظهار کرد: روزهای اخیر شاهد خاموشی های متعددی در سراسر کشور بودیم که این خاموشی‌ها علل مختلفی داشته است.

 وی گفت: افزایش دما، بالا رفتن مصرف آب در چاه‌های کشاورزی به دلیل عدم بارش‌ها و کمبود آب  و محدودیت آب ذخیره شده در پشت سدها افزایش مصرف توسط مشترکین، استخراج غیر قانونی رمزارزهای دیجیتال، کاهش بارندگی‌ها و به دنبال آن کاهش تولید برق در نیروگاه‌های برق آبی و نیز توازن بین تولید برق و مصرف به هم خورد.

مدیر توزیع نیروی برق در شهرستان ملایر با بیان اینکه در دو ماهه ابتدای امسال در شهرستان ملایر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد رشد مصرف مشترکین را داشتیم تصریح کرد: در این زمینه این مصرف ناشی از به هم خوردن توازن تولید و مصرف بود.

وی تنها راه کاهش خاموشی‌ها را همکاری مردم و مدیریت مصرف دانست و با بیان اینکه ساعت پیک بار از ساعت ۱۲ تا ۱۸ و ساعت ۲۰ تا ۲۴ است گفت: از مشترکان  تقاضا داریم در این ساعات همکاری لازم را داشته و در مصرف برق صرفه‌جویی داشته باشند.

شیردره با  بیان اینکه اگر مردم همکاری کنند می‌توانیم توازن را حفظ کنیم و به مرحله‌ای برسیم که کمترین خاموشی‌ها را داشته باشیم به برنامه‌های این مدیریت در راستای خدمات‌دهی بهتر به مردم در دو ماه گذشته پرداخت و گفت:  برگزاری جلسه کمیته مدیریت مصرف به صورت مستمر،  برگزاری پنج دوره مانور در حوزه‌های مختلف خدمات‌رسانی، برگزاری اکیپ‌های مختلف با همکاری بسیج، همکاری و مکاتبه با ادارات در راستای همکاری در صرفه جویی برق و... از جمه این اقدامات بوده است.

وی اطلاع‌رسانی خاموشی‌ها، برگزاری جلسات با ادارات، مانور پایش کنترل مصرف ادارات، مانور عملیاتی برخورد با برق‌های غیرمجاز، رفع مشکلات روشنایی معابر، گشت‌های شبانه و تلاش شبانه‌روزی برای رفع مشکلات، راه‌اندازی میز خدمت برای پاسخگویی به مردم در مورد برنامه خاموشی‌های احتمالی از طریق سایت edch.ir و... را از دیگر اقدامات شرکت توزیع برق در سال جاری برشمرد.

مدیر توزیع نیروی برق در شهرستان ملایر از انجام قراردادی با دانشگاه ملایر در استفاده از ظرفیت‌های علمی آن برای پیشبرد اهداف مدیریت برق ملایر خبر داد و گفت: طبق عقد قراردادی با دانشگاه ملایر از ظرفیت اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته مهندسی برق این دانشگاه برای جلب مشارکت مشترکین و صرفه‌جویی در مصرف انرژی برق و مدیریت بار استفاده شده است.

وی از نظارت و سرکشی بر یک‌هزار و ۵۵۰ مشترک  در سال جاری توسط این مدیریت خبر داد و افزود: در این زمینه از ۳۵۵ مشترک صنعتی یک‌هزار و ۷۶ مشترک بخش کشاورزی و  ۹۴ اداره و چهار جایگاه سی ان جی سرکشی انجام شده است.

شیردره اضافه کرد: مصرف برق این یک‌هزار و 550  مشترک با کمک دانشجویان و اساتید گروه برق دانشگاه ملایر بصورت روزانه بررسی می‌شود و مطابق طرح جلب مشارکت مشترکین، این مشترکین اگر از 15 خردادماه تا 15 شهریورماه مصرف برق را در ساعات پیک بار کاهش دهند یا از مولد برق اضطراری در این ساعات استفاده کنند، از مزایای بخشودگی بهای برق مصرفی بهره مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه مرکز ۱۲۱ نیز به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به مردم است یادآور شد: در این زمینه نیز همکاران ما با جلب رضایت مردم و تکریم ارباب رجوع به مشکلات پاسخ می‌دهند که همه مکالمات و تماس‌های مردم برای رفع مشکل ضبط شده و در اسرع وقت مورد بررسی قرار می‌گیرد که پاسخگویی و برخورد خوب این همکاران در پایان هر ماه بررسی شده و از نظر رضایتمندی و نوع پاسخگویی مورد تشویق قرار می‌گیرند.

 مدیر توزیع نیروی برق در شهرستان ملایر در ادامه از جمع‌آوری ۲۲۴ مانیر غیر مجاز (دستگاه استخراج رمز ارزهای دیجیتال) از ابتدای سال ۹۹ تاکنون خبر داد و گفت: این تعداد ماینر غیرمجاز از ۱۰ محل جمع آوری شده که با هماهنگی مراجع قضایی و قانونی بوده است.

وی اضافه کرد: در شهرستان ملایر هیچ فردی مجوز قانونی برای استخراج رمز ارز دیجیتال ندارد پس استخراج این رمزارزها کاملا غیر قانونی و در صورت همکاری مردم و معرفی مکان وجود ماینرهای غیر مجاز، برابر ضوابط و مقررات اداری به آنان پاداش تعلق می‌گیرد.

شیردره در پایان سخنانش گفت: در حال حاضر ۱۳۰ هزار مشترک صنعتی برق اداری و مشترکین خانگی داریم.

انتهای پیام/ 89013

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول