اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

جهش 100 درصدی در فعالیت صنایع خلاق / گشایش و راه‌اندازی ده‌ها مرکز خلاق در سطح کشور

یکی از پرجهش‌ترین حوزه‌ها در حیطه کاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و زیست‌بوم نوآوری ایران، حوزه صنایع خلاق بوده است.

جهش  100 درصدی در فعالیت صنایع خلاق / گشایش و راه‌اندازی ده‌ها مرکز خلاق در سطح کشور

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، با توجه به هدف‌گذاری اولیه تلاش کرد تا در عرض چند ماه فعالیت‌های این حوزه را بیش از۱۰۰ درصد افزایش دهد، هر چند روند فعالیت‌ها در چند ماه اخیر، بسیار بیشتر از پیش‌بینی‌های صورت گرفته بوده است.

 

خانه خلاق زاهدان تاسیس شد

 خانه خلاق زاهدان با برخورداری از مرا کز تخصصی بازاریابی، طراحی و بسته بندی صنایع دســتی، برای معرفی صنایع دســتی سیســتان و بلوچســتان بــه بازارهای جهانی تاســیس شده است.

این خانه دارای ۱۰ دفتر فروش از برندهای صنایع دســتی استان و ۱۰ دفتر برای تیم‌های خلاقی اســت که تــازه شــروع به فعالیــت کرده‌انــد. برنامه‌هــای توانمندســازی در حوزه صنایع دستی و منتورینگ و مشاوره و راهنمایی، در این مرکز انجام می‌شــود. در این مرکز، استارتاپ‌های مختلفی مستقر شــده‌اند که نرم‌افزارهای تخصصی حــوزه صنایــع دســتی را طراحــی می‌کننــد.

 

کارخانه نوآوری مشهد و شیراز

کارخانه‌های نوآوری مشهد و شیراز با تمرکز ویژه بر صنایع خلاق گشایش یافت. ایــن کارخانه‌ها کــه با مشــارکت و ســرمایه گذاری فعــال بخش خصوصــی و هدایــت وحمایت معاونت علمــی راه‌اندازی شــدند محلی برای تجمع کســب وکارهای نوپا وشــرکت‌های خلاق و تیم‌هــای نــوآور و ارائه خدمــات متمرکــز به آنها هســتند و مفهــوم نوینــی از هم‌افزایــی را برای استارتاپ‌ها به همراه دارند.

 با بهره‌برداری از کارخانه نوآوری مشــهد و شــیراز برگ تازه‌ای در زیســت‌بوم نوآوری این شهرها رقم خورد و ظرفیتی تازه برای تبدیل ایده‌های نوآورانه به کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و خلاق فراهم شد.

 

مرکز فناوری‌های خلاق قزوین

مرکز فناوری‌های خلاق برای دانش‌آموزان در مرکز نوآوری تخصصی پارک علم و فناوری قزوین افتتاح شد.

این مکان به عنوان نخســتین مرکز نوآوری اســتان قزویــن با حمایت معاونــت علمــی و فنــاوری ریاســت جمهــوری کار خــود را آغــاز کــرد.

30 شــرکت دانش‎بنیــان و اســتارتاپ در ایــن مرکز اســتقرار دارنــد و در حوزه‌هایی مانند گیاهان دارویی، فناوری اطلاعات و اینترنت اشیاء فعال هستند.

 

سند همکاری

سند همکاری توسعه حمایت مالی از شرکت‌های خلاق امضا شد. بر اساس تفاهمنامه منعقد شده بین ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و  توسعه فناوری‌های نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری ریاســت‌جمهوری و صنــدوق پژوهش فناوری ســپهر، کمک به تامین مالی شرکت‌های خلاق گســترش می‌یابد.

بر اساس مفاد تفاهمنامه امضا، لیزینگ محصــولات و خدمات صنایع خلاق از طریق اعطای تسهیلات به خریداران محصولات و خدمات تا سقف سهم 1 میلیارد ریال انجام می‌گیرد

 

مرکز خلاقیت دانشگاه شهید چمران

مرکز نوآوری و خلاقیت دانشگاه شهید چمران اهواز افتتاح شد. ایــن مرکز با حمایــت معاونت علمــی و فناوری ریاســت جمهــوری در این دانشــگاه ساخته‌شده و شامل ۲۸ اتاق برای حضور استارتاپ‌ها، شــرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌ها و دســتگاه‌هایی اســت که با دانشــگاه ارتباط کاری دارنــد.

 

تفاهمنامه راه‌اندازی کارخانه نوآوری آریا

تفاهم‌نامه راه‌اندازی کارخانه نوآوری آریا تفاهم‌نامــه راه‌انــدازی کارخانه نــوآوری  امضا شد تا فضای تازه‌ای برای رونق کسب وکارهای دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و صنایع خلاق ایجاد شود.

بر اســاس این تفاهم‌نامه، فضای کارخانه پیشــین شــرکت آریا الکترونیک ایران بالغ بر 30هزار متر مربع به کارخانه نوآوری تبدیل شد. استارتاپ‌های خلاق حضوری مستمر در این مرکز خواهند داشت.

 

خانه خلاق کاشان

خانه خلاق در کاشان راه‌اندازی شد. این مرکز خلاق بر روی زیست‌بوم، ذخایر طبیعی و داشته‌های بسیار غنی این ناحیه از کشور متمرکز خواهد بود.

 

راه اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی رسانه همشهری

تفاهمنامــه ایجــاد مرکز نــوآوری و شــتابدهنده حــوزه رســانه در روزنامــه همشــهری بــا حضــور پرویــز کرمــی دبیــر ســتاد فرهنگ‌ســازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق به امضاء رسید. این مرکز در حوزه رسانه فعالیت خواهد کرد.

همچنین ده‌ها مرکز دیگر یا گشایش یافته و یا در حال راه اندازی است. سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تاکید کرد که تا پایان سال نیز تعداد قابل توجهی خانه خلاق تاسیس می‌شود.
گشایش حجره نوآوری و خلاقیت در قم، تفاهمنامه ایجاد مرکز نوآوری روزنامه جام‌جم، تفاه‌منامه رونق صنایع خلاق میراث فرهنگی و گردشگری، تاسیس خانه خلاق و نوآوری تبیان، تبدیل شرکت‌های خلاق به شرکت دانش‌بنیان نوع 3،  تاسیس خانه خلاق و نوآوری نیتک، برگزاری رقابت آموزش نوآرانه با همکاری یونیسف و تاسیس مرکز نوآوری مبین دانشگاه ارا ک ، نیز تعداد دیگری از فعالیتهای انجام گرفته در این حوزه است.

انتهای ‍‍‍پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول