اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تداوم رنج مسلمانان روهینگیا در بنگلادش+فیلم

هزاران نفر از مسلمانان روهینگیا که از جنایات ارتش میانمار به بنگلادش پناه آورده‌اند، در اعتراض به شرایط نامساعد زندگی خود تظاهرات برپا کردند.

تداوم رنج مسلمانان روهینگیا در بنگلادش+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هزاران نفر از مسلمانان «روهینگیا» که به دلیل رفتارهای خشونت‌بار ارتش میانمار مجبور به فرار از خانه‌های خود شده و هم‌اکنون در کشور بنگلادش آواره هستند، در اعتراض به شرایط نامساعد زندگی در جزیره‌ای واقع در بنگلادش تظاهرات گسترده برپا کردند.

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» در این خصوص گزارش کرد، حدود یک میلیون نفر از مسلمانان روهینگیا به دلیل روبرو بودن با خطر شکنجه و آزار از جانب ارتش میانمار به بنگلادش و هند پناه آورده‌اند و هم‌اکنون بنگلادش تلاش می‌کند تا آن‌ها را به جزایر دور افتاده منتقل کند و هند نیز ورود این پناهجویان مسلمانان را «غیرقانونی» اعلام کرده است.

 

 

طبق این گزارش، دولت بنگلادش، تحت رهبری شیخ حسینه نخست‌وزیر این کشور سال گذشته میلادی، ۱۸ هزار پناهجوی روهینگیا را به جزیره «بهاسان چار» در خلیج بنگال فرستاد که بسیار در معرض گردبادهای متعدد قرار دارد اما شمار زیادی از مسلمانان روهینگیا به «کاکس بازار» یک منطقه گردشگری در بنگلادش در حدود ۱۰۰ مایلی جنوب «چیتاگانگ» گریختند.

شرایط زندگی برای مسلمانان روهینگیا تاحدی دشوار است که آن‌ها در هنگام بازرسی مقام‌های سازمان پناهندگان (کمیسیونر عالی پناهندگان سازمان ملل) به خیابان آمدند تا اعتراض خود را به نوع زندگی و شرایط سخت نشان دهند.

پناهجویان معترض تأکید کردند که در جزیره‌ای که به آن منتقل شدند فقط غذا دریافت می‌کنند و هیچ گونه تسهیلات دیگری در اختیار آن‌ها قرار نداده است.

بیش از یک میلیون نفر از مسلمانان روهینگیا که اکثریت آنها پس از حملات ارتش میانمار در سال ۲۰۱۷ مجبور به ترک این کشور شده‌اند، در اردوگاه‌های جنوب بنگلادش زندگی می‌کنند. طبق تحقیقات سازمان ملل، حملات ارتش میانمار با هدف «نسل‌کشی» بوده است. در جریان این خشونت‌ها بیش از ۱۰ هزار نفر کشته شدند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول