اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

اوضاع کرونا در هرمزگان فراتر از بحرانی است/ تنها راه تعطیلی گسترده و سراسری است

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، فقط در دو روز اخیر 1615 مورد مثبت ابتلا به کرونا شناسایی شده که تاکنون سابقه نداشته است.

اوضاع کرونا در هرمزگان فراتر از بحرانی است/ تنها راه تعطیلی گسترده و سراسری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، اوضاع کرونا در کشور هرچقدر به سمت آرامش و بهبود می‌رود به همان اندازه در هرمزگان بحرانی‌تر می‌شود به طوری که به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از ابتدای شیوع کرونا هیچ وقت تا این اندازه بحرانی نبوده است.

 ۱۶۱۵مبتلا به کرونا در ۲روز

دکتر فاطمه نوروزیان در این زمینه اظهار کرد: طی دو روز اخیر 1615 مبتلا به کرونا شناسایی شده است و فقط در شبانه روز اخیر 874 مورد مثبت کرونا داشته‌ایم که بالاترین شمار روزانه مبتلا تاکنون بوده است.

آخرین بروز رسانی وضعیت کرونا در هرمزگان

 

همچنین به گفته وی در شبانه روز اخیر 7 نفر جان خود را بر اثر کرونا از دست داده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: این روزها در هرمزگان هر ۱/۵دقیقه ۱ تست کرونا مثبت می‌شود.

۱۰ بخش فعال کرونا در بیمارستان شهید محمدی

 شمار روزانه مبتلایان کرونا پیاپی در حال رکوردشکنی است و هر ۱/۵دقیقه یک نفر مبتلا می‌شود و تعداد بخش‌های کرونا فقط در بیمارستان شهیدمحمدی بندرعباس به ۱۰بخش رسیده و تعداد فوت‌شدگان هم افزایشی روزافزون دارد، دیگر وضعیت بحرانی نیست، فراتر از بحران است.

 

دکتر حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان می‌گوید تنها راه مقابله با بحران فعلی کرونا «تعطیلی گسترده و سراسری در هرمزگان» است.

تمهیدات شدید برای تعطیلات پایان هفته

به گفته استاندار هرمزگان برای مهار وضعیت شیوع بی‌سابقه کرونا در هرمزگان، رفت و آمدها از 11 تا 17 خردادماه ممنوع شده و حتی به بخشداران و فرمانداران هر منطقه از هرمزگان تأکید کرده‌ایم که سخت‌گیرانه‌ترین محدودیت‌های تردد را به اجرا بگذارند و تردد از هرمزگان به دیگر استان‌ها و همین طور از دیگر استان‌ها به هرمزگان ممنوع است.

 

علت چیست؟

دکتر فرشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این زمینه به فارس گفت: دلیل اصلی شیوع بیماری کرونا، بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی، رفت و آمدهای خانوادگی و البته ترددهای پرحجم هوایی، ریلی و اتوبوسی است به دلیل وجود گرما، امکان تهویه مناسب نیز وجود ندارد و لذا سرعت چرخش این بیماری نیز افزایش یافته است.

راه حل چیست؟

به گفته حسین فرشیدی، تنها راه مهار این وضعیت تشدید محدودیت‌ها و اعلام تعطیلی گسترده و سراسری در هرمزگان است تا بتوانیم سرعت انتقال این ویروس را که اکنون بسیار مسری‌تر از گذشته شده، کاهش دهیم چرا در صورت تداوم وضعیت فعلی باید روز به روز شمار بخش‌های بیمارستانی کرونا را افزایش دهیم که در توان ساختار بهداشت و درمان نیست.

- گزارش: فهیمه شمسی

انتهای پیام/ 88055

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول