اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«دوشنبه» میزبان همایش تجار تاجیک و ازبک

همایش تجاری تاجیکستان و ازبکستان با شرکت گسترده نمایندگان دوایر برجسته تجاری دو کشور در شهر دوشنبه برپا شد.

«دوشنبه» میزبان همایش تجار تاجیک و ازبک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، همایش تجاری تاجیکستان و ازبکستان با شرکت گسترده نمایندگان دوایر برجسته تجاری دو کشور در شهر دوشنبه برپا شد.

در این همایش تجاری که در چارچوب سفر قریب الوقوع «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان به تاجیکستان برگزار شد، نمایندگان دوایر برجسته تجاری 13 منطقه مختلف ازبکستان، از جمله سمرقند، سیر دریا، بخارا، نمنگان، قره قلپاقستان، فرغانه، خوارزم، اندیجان، جیزک، قشقه دریا، نوایی، تاشکند و شهر تاشکند شرکت کردند.

همایش مذکور با کمک کمیته دولتی سرمایه گذاری و مدیریت اموال دولتی تاجیکستان و سفارت ازبکستان در دوشنبه سازماندهی شده است.

طرف تاجیکی را در این همایش بیش از 100 نماینده دوایر کسبت و کار و همچنین وزارت و اداره های ذینفع تاجیکستان معرفی کردند.

«جمشید جمعه خان زاده» رئیس اتاق بازرگانی و صنایع تاجیکستان طرف ازبکستان را برای ایجاد کارخانه های مشترک با استفاده از مواد خام محلی دعوت و خواستار آشنایی بیشتر آنها با مناطق آزاد اقتصادی این کشور شد.

وی در ادامه بر اهمیت تقویت بیشتر روابط تجاری بین تجار تاجیک و ازبک در تعمیق بیشتر همکاری های دوجانبه، به ویژه در دوره بحران اقتصادی جهانی به دلیل شیوع بیماری همه گیر در سراسر جهان، تاکید کرد.

«ارگش شاعصمت اف» سفیر ازبکستان در تاجیکستان به نوبه خود توجه تجار کشورش را به توسعه همکاری دوجانبه با تجار تاجیک با در نظر گردن پتانسیل موجود استفاده نشده هر دو کشور در افزایش مبادله متقابل سودمند اقتصادی بین دو کشور جلب کرد.

دوایر تجاری دو کشور در چارچوب این همایش فرصت های گسترش تجارت متقابل، عرضه محصولات مختلف به بازارهای یکدیگر، اجرای پروژه های سرمایه گذاری مشترک با سرمایه خصوصی در زمینه های مواد غذایی، منسوجات، مواد شیمیایی، کشاورزی، چرم و کفش، مهندسی برق، فناوری و تجهیزات صنعتی، مصالح ساختمانی و غیره را بررسی کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول