اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اعلام ویژه برنامه‌های سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در اصفهان/ گلایه مردم از مسؤولان به خاطر فاصله گرفتن از راه امام است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان در آستانه 14 خرداد سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و گرامیداشت یوم الله 15 خرداد جلسه‌ای اجرایی، برنامه‌های این ایام را اعلام کرد.

اعلام ویژه برنامه‌های سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در اصفهان/ گلایه مردم از مسؤولان به خاطر فاصله گرفتن از راه امام است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد علی احمدی در جلسه اجرایی برنامه سالگرد ارتحال امام(ره) و سالگرد ۱۵ خرداد، با گرامیداشت این ایام، اظهار داشت: امسال مطابق روال سال‌های گذشته، پیش‌بینی‌هایی در ارتباط با بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام صورت گرفته است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ادامه گفت: در سال‌های اخیر و در یک سال گذشته همچنان، دشمنان به راه و اندیشه امام هجمه‌هایی داشته‌اند، رسانه‌های بیگانه تلاش می‌کردند مردم را از راه امام و مسیر امام دور کرده و فشارهای دشمن به ملت برای فاصله گرفتن از راه امام بیشتر شده و بی‌تدبیری‌ها و بی‌توجهی‌های مسؤولان به ملت هم، در واقع تأثیر خاصی در نگاه مردم به مسؤولان  داشته است.

وی با اشاره به تقارن سالگرد ۱۴ و ۱۵ خرداد امسال با انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، افزود: علیرغم هجمه‌های دشمن به راه و اندیشه امام و علیرغم فشارهای دشمن به ملت برای فاصله از راه امام، همچنین علیرغم بی‌تدبیری‌ها و بی‌توجهی‌هایی که در داخل کشور شده؛ ولی مردم نشان خواهند داد که ۱۴ خرداد جلوه‌ای از عشق و علاقه مردم به امام است. علاقه مردم به امام با اعماق قلب‌ها و جان‌های مردم گره خورده است.

احمدی با تأکید بر اینکه رجوع به صحیفه امام، وصیت‌نامه امام، رهنمودهای امام و سیره و راه امام ضرورت امروز جامعه ماست، اضافه کرد: تجربه ۴۲ ساله هم نشان داده که هر جا که  مسیر، انتخاب و همت ما و انگیزه‌های فردی و جمعی منطبق با راه امام و خط امام بود، باعث تعالی فردی و تعالی اجتماعی و موفقیت‌ها و سربلندی‌ها شد و هر جا که مسیر، انتخاب و همت همه ما و انگیزه‌های فردی و جمعی از راه و مسیر و خط متعالی حضرت امام فاصله‌ای گرفت، مشکلاتی را برای خودمان رقم زدیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه مردم از برخی از مسؤولان گلایه‌مند هستند، تصریح کرد: گلایه مردم از مسؤولان به خاطر فاصله گرفتن از راه و سیره امام است. آنجایی که مسؤولان همراه مسیر امام بودند و راه امام را طی کردند، مردم هم همچنان همراهی کردند و آنجایی که مسؤولان فاصله گرفتند، مردم با زبان خاص خود نشان دادند از آن افرادی که از امام فاصله گرفتند روی گردانند.

وی در ادامه با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند: در جمهوری اسلامی زمامداران نمی‌توانند با سوءاستفاده از مقام ثروت‌اندوزی کنند یا در زندگی روزانه امتیازی برای خودشان قائل بشوند، گفت: آن‌هایی که در مسندی قرار گرفتند و سوءاستفاده‌ای از مسند کردند، مردم از این‌ها فاصله گرفتند و فاصله می‌گیرند  و دل‌هایشان به آن‌ها نزدیک نخواهد شد، همچنین حضرت امام فرمودند: انتظار آنکه جهان‌خواران ما را یاری کنند بی‌حاصل است. مردم از افرادی که کشور را معطل کردند به اینکه جهان‌خواران ما را یاری کنند، گلایه‌مندند.

احمدی اضافه کرد: معیار انتخاب مردم منطبق با خط امام و راه امام خواهد بود و همراهی مردم با خط و راه امام در انتخابات ۱۴۰۰ نشان داده خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اهمیت برشمردن انتخابات و  قرائت بخشی از وصیت‌نامه حضرت امام خمینی (ره) در این راستا ادامه داد: اصلی‌ترین وصیت امام که در این ایام باید کاربردی شود و مردم به آن توجه داشته باشند آن است که در تمام انتخابات در صحنه باشند و به یاری خدا مردم با حضورشان در انتخابات نشان خواهند داد که علاقه به راه و مسیر امام و امام عزیزی که همه عمر خود را وقف اسلام، امت اسلام و خدمت به مردم ایران کردند، مردم قدرشناس این وصیت امام را عملی خواهند کرد.

وی با اشاره به اهمیت واقعه ۱۵ خرداد که مبدأ حرکت اسلامی و مبدأ نهضت امام راحل است، آن را درس بزرگ تاریخی برای ملت برشمرد و گفت: در مقابل ذلیل شدن مسلمانان و ذلیل شدن امت اسلامی، ملت همیشه در صحنه و نخبگان باید واکنش نشان دهند، چراکه درسی که ۱۵ خرداد به همه ما نشان داد این است که در مقابل ظلم مستکبران و استبداد ظالمان ایستادگی کرده و با صبر و مقاومت در مقابل ظلم ایستادگی کنیم.

احمدی تأکید کرد: امسال اهتمام ویژه‌ای برای بزرگداشت ۱۵ خرداد و یوم الله بزرگی که امام فرمودند من برای همیشه عزای عمومی اعلام می‌کنم، توجه خاصی شده است، ضمن اینکه در آستانه سالروز آغاز رهبری و ولایت مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای نیز قرار داریم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان به شعار محوری این ایام اشاره کرد و افزود: در استان اصفهان برای این چند مناسبت که مقارن با ایام شهادت حضرت امام صادق(ع) شده است، شعار محوری ویژه‌ای را با عنوان «راه امام، راه ما و هدف امام، هدف ما» ترسیم و همه برنامه‌ها با این شعار اجرا و برگزار خواهد شد.

وی در ادامه، با اعلام ویژه‌برنامه‌های این ایام، گفت: به مناسبت گرامیداشت این ایام جلسات و نشست‌های ویژه‌ای از جمله نشست در محضر نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه اصفهان داشته‌ایم و مراسم امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، محدودیت‌هایی داشته و تمام تلاش خود را بر اجرایی شدن شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد کرونا انجام گرفته و به همین خاطر به جای اجتماع متمرکز به کثرت و تعدد برنامه‌ها و مراسم پرداخته شده است.

احمدی اضافه کرد: برگزاری مراسم و برنامه‌های متفاوت ویژه ۱۴ و ۱۵ خرداد در کلیه شهرستان‌ها و شهرها و روستاها، بهره‌گیری و استفاده از محضر ولی‌فقیه و رهبر امت اسلامی امام خامنه‌ای است که در تاریخ ۱۴ خرداد ایشان سخنرانی می‌کنند و از طریق رسانه‌ها به صورت زنده پخش خواهد شد، برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی در شهر اصفهان با تلاش و همکاری تشکل‌های مردمی و هم‌افزایی مجموعه‌های فعال و جوانان فعال انقلابی و اهتمام رده‌های مختلف بسیج، شهرداری‌ها و نهادهای فرهنگی و مردمی و برگزاری مراسم گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در همه مساجد با حضور ائمه محترم جماعت و به صورت ویژه در ۱۰ مسجد شاخص شهر اصفهان در روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم خرداد از ویژه‌برنامه های این ایام است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان همچنین برگزاری مراسم در بقاع متبرکه با مدیریت اوقاف و امور خیریه، پیش‌بینی تولیدات تبلیغی مناسب در فضای مجازی و فضای رسانه‌ای و همچنین تهیه و تولید طرح‌های تبلیغی برای فضاسازی و تبلیغات شهری را از دیگر برنامه‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد عنوان کرد.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین برنامه سالگرد ارتحال حضرت امام و یادواره شهدا همراه با اجرای برنامه‌های متنوع، روز ۱۴ خرداد ساعت ۱۸ تا ۲۰ در گلستان همیشه جاوید شهدای اصفهان برگزار خواهد شد.

احمدی خاطرنشان کرد: محفل ادبی و شعرخوانی و کارگاه خلق آثار هنری روز پنجشنبه ۱۳ خرداد ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ در گلستان شهدای اصفهان (با اهتمام هنرمندان عزیز اصفهانی و شعرای عزیز به همت موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام و بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی استان برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه به مناسبت بزرگداشت یوم الله ۱۵ خرداد نیز دو ویژه‌برنامه خاصی پیش‌بینی شده است، بیان داشت: اولین ویژه‌برنامه، اجتماع صاحبان سخن نافذ با حضور ائمه جمعه و جماعات، طلاب و روحانیون و مبلغان در شهر اصفهان در گلستان شهدای اصفهان تحت عنوان  صاحبان سخن نافذ است که با مشارکت حوزه‌های علمیه، برادران و خواهران دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز رسیدگی به امور مساجد در تاریخ ۱۵ خرداد ساعت ۱۰ صبح در گلستان شهدای اصفهان همراه با سخنرانی حجت‌الاسلام ابوترابی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: دومین ویژه‌برنامه ۱۵ خرداد و گرامیداشت سالروز ولایت و رهبری مقام معظم رهبری، برگزاری مراسمی با عنوان بیعت بانوان اصفهانی با ولایت در روز ۱۵ خرداد ساعت ۱۸ در گلستان شهدای اصفهان است.

احمدی تصریح کرد: همچنین در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ دو تن از مبارزان اصفهانی نیز به نام‌های طلبه شهید مصطفی موسوی طاری و شهید علی محمد قدیرزاده که به دست دژخیمان پهلوی به شهادت رسیدند، یکی از برنامه‌های ۱۵ خرداد امسال گرامیداشت یاد و نام این شهدای عزیز است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان در پایان ضمن توجه همگان به وصیت و رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره)، بر لزوم گرامیداشت این ایام و یاد و خاطره امام راحل، تأکید و از آحاد مردم به شرکت در ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد دعوت کرد.

اتهای پیام/۶۳۰۷۷/ر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول