اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

احتمال محاکمه رؤسای جمهور سابق قرقیزستان در پرونده معدن طلای «کومتار»

رئیس اداره امنیت ملی قرقیزستان گفت: در مورد پرونده فساد در اجرای پروژه معدن طلای «کومتار» احتمال دارد رؤسای جمهور سابق نیز به محاکمه کشیده شوند.

احتمال محاکمه رؤسای جمهور سابق قرقیزستان در پرونده معدن طلای «کومتار»

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «کامچی بیک تاشیف» رئیس اداره امنیت ملی قرقیزستان در جمع خبرنگاران در رابطه با پرونده فساد در اجرای پروژه معدن طلای «کومتار» گفت: به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد پرونده جنایی کومتار، رؤسای جمهور سابق قرقیزستان ممکن است به محاکمه قضایی کشیده شوند.

وی افزود: هیچ تعقیب سیاسی در چارچوب پرونده جنایی کومتار وجود ندارد. ما موظفیم همه افرادی را که در این موضوع دست داشته‌اند به دادگاه تحویل دهیم و ما وظایف خود را انجام می‌دهیم.

تاشیف گفت: به علاوه ، ما احتمالاً حتی برخی از روسای جمهور سابق را نیز درگیر خواهیم کرد، زیرا آنها مستقیماً با این موضوع ارتباط دارند.

رئیس اداره امنیت ملی قرقیزستان در جلال آباد افزود: طی 25 سال گذشته ، مقامات «در مسئله کومتار عروسک گردانی شده اند» اما اکنون این اتفاق نخواهد افتاد.

وی افزود: دولت فعلی به ریاست «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان، دست نشانده و عروسک در دست کومتار و کلاه برداران و مقامات فاسد نخواهد بود.

خاطر نشان می‌شود که در همین راستا «آمور بیک بابان اف» نخست وزیر سابق این کشور برای دو ماه بازداشت شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول