اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اعتراضات فلسطینی‌ها جواب داد؛ مدیر «آنروا» در غزه فراخوانده شد

مسئولان نمایندگی آژانس آنروا در فلسطین اشغالی، مدیر محلی این سازمان در نوار غزه را به دلیل اظهاراتی که باعث عصبانیت و خشم فلسطینی‌ها شد، فراخواندند.

اعتراضات فلسطینی‌ها جواب داد؛ مدیر «آنروا» در غزه فراخوانده شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تظاهرات گسترده فلسطینی‌ها علیه «ماتیاس اِشمالی» مدیر دفتر «آژانس کاریابی و امدادرسانی به آوارگان فلسطینی» (آنروا) در نوار غزه و درخواست‌ها برای برکناری وی، باعث فراخوانده‌شدن او به قدس اشغالی شد.

سخنگوی نمایندگانی آنروا در فلسطین اشغالی شامگاه چهارشنبه خبر داد که اِشمالی و معاون وی را برای پاسخ‌دادن به اظهاراتش که شبهه حمایت از رژیم صهیونیستی داشته و منجر به عصبانیت و خشم فلسطینی‌ها شد، به قدس اشغالی احضار کرده است.

یک مقام دیگر نمایندگان آنروا در فلسطین اشغالی به خبرگزاری «رویترز» گفت که «لِنی اِستِنسِث» معاون کمسیر کل آنروا در این منطقه فعلا تیم این سازمان در نوار غزه را هدایت می‌کند.

اظهارات مدیر آنروا در مصاحبه با شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به تاریخ بیست‌ودوم می، که در آن گفته بود ادعای تل‌آویو درباره هدفمند بودن حملات هوایی به نوار غزه و آسیب ندیدن غیرنظامیان را قبول دارد، منجر به تظاهرات گسترده فلسطینیان در نوار غزه و دیگر بخش‌های فلسطین اشغالی شد.

روز دوشنبه نیز شمار زیادی از کارمندان آنروا با برگزاری تظاهرات در نوار غزه، این اظهارات اِشمالی را محکوم کردند و خواستار استعفای او شدند.صدها نفر از ساکنان نوار غزه نیز برای محکوم کردن این اقدام شمالی، در این تظاهرات، کارمندان آنروا را همراهی کردند (جزئیات بیشتر). 

این تظاهرات بود که نهایتا او را مجبور به عذرخواهی کرد: «صحبت‌هایی که اخیرا با تلویزیون اسرائیل داشتم، موجب آزردگی و رنجش خاطر کسانی شده بود که یکی از اعضای خانواده‌ خود را در جنگ غزه از دست دادند. دو هفته گذشته برای غزه و کسانی که در آنجا زندگی می‌کنند، وحشتناک بود».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول