اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کارگران اراک خطاب به رئیس جهور آینده؛ شکوفایی صنعت با حذف مافیا

جمعی از کارگران واحدهای بزرگ صنعتی اراک خطاب به رئیس جمهور آینده گفتند: داعشیان صنعت و مافیای واردات از بین برود اقتصاد و صنعت کشور شکوفا خواهد شد.

کارگران اراک خطاب به رئیس جهور آینده؛ شکوفایی صنعت با حذف مافیا

 خبرگزاری فارس ـ اراک؛ این روزها در آستانه انتخابات درد و دل مردم با رئیس‌جمهور آینده گُل کرده است و مردم از طرق مختلف خواسته‌ها و انتظارات خود از رئیس‌جمهور آینده را بیان می‌کنند.

برگزاری تریبون‌های آزاد، بهره‌گیری از فضای مجازی اعم از توئیتر و اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی، دیدار با روسای ستادها و... دیگر روش‌هایی است که مردم با بهره‌گیری از آن صدای خود را به گوش رئیس‌جمهور آینده رسانده و انتظارات خود را بیان می‌کنند.

بودن شک مطالبات مردمی که هشت سال سخت و طاقت‌فرسا را پشت سر گذاشتند به‌مراتب مطالبات زیاد و فراوانی است که کار را برای رئیس‌جمهور آینده سخت می‌کند.

جوانان با انتظاراتی از جنس کار و ازدواج و مسکن، زنان و دختران با انتظاراتی از جنس دیده شدن، فعالان اقتصادی با انتظاراتی از جنس گشایش‌های اقتصادی، سالخوردگان با مطالباتی از جنس رفاه بیشتر، عموم مردم با انتظاراتی از جنس حل مشکلات اقتصادی و عبور از شرایط سخت معیشتی، قهرمانان و ورزشکاران با انتظاراتی از جنس بسترسازی برای رشد و پیشرفت ورزش کشور و... به پای صندوق‌های اخذ رأی خواهند رفت تا رئیس‌جمهور آینده و منتخبشان تحولی در وضع موجود رقم زده خواسته‌ها و انتظارات آنان را برآورده کند.

رئیس‌جمهور کار را به جوانان پاکدست بسپارد

یک دانشجو می‌گوید: از رئیس‌جمهور آینده انتظار دارم زمینه‌های پیشرفت، توسعه، پژوهش و پیشرفت ایران سربلند را فراهم کند و در شناساندن توانایی‌های علمی مهندسان کشور به جهان تلاش کند.

 

حسین مظاهری می‌افزاید: رئیس‌جمهور باید به جوانان باور و اعتماد داشته باشد و کار را به جوانان پاکدست بسپارد که اهل فساد و اختلاس نیستند.

وی اعتماد، باور و ایمان به نیروهای جوان را زمینه‌ساز صعود به قله‌های افتخار دانسته و بیان می‌کند: رئیس‌جمهور باید با بها دادن به جوانان تحصیل‌کرده دانشگاه را به بستری پویا برای رشد و بالندگی اندیشه، علم و دانش و آگاهی تبدیل کند.

رئیس‌جمهور امید را از طریق مبارزه با فساد به جامعه تزریق کند

 یک جوان دیگر نیز می‌گوید: امروز امید از جامعه رخت بر بسته و از رئیس‌جمهور انتظار می‌رود اعتماد و امید را از طریق مبارزه با فساد به جامعه تزریق کند.

سعید پورفرزاد با بیان اینکه کم‌کاری و فساد مدیران طی سال‌های اخیر باعث بی‌اعتمادی مردم شده است، می‌افزاید: فسادهای مالی در دولت فوران می‌کند رئیس‌جمهور باید ریشه فساد را بخشکاند که یکی از راهکارهای آن خداحافظی با وزرا و مدیرانی است که چندین دهه در نظام مسؤولیت داشته و میزها را ارثیه خود می‌دانند، به راستی مگر قحط‌الرجال است که یک فرد باید در دولت‌های مختلف معاون و وزیر باشد و هیچ خدمتی هم به نظام و انقلاب نکند، چرا نباید جوانان شایسته و لایق در سمت‌های مهم به کار گرفته شوند، جوانانی که آبروی جوانی برایشان مهم است و هیچ‌گاه جرأت فساد و اختلاس را ندارند.

اقدامات رئیس‌جمهور به نفع مردم شود نه دولت

یک فعال اقتصادی نیز با بیان اینکه اقدامات رئیس‌جمهور دولت سیزدهم باید به نفع مردم شود نه به نفع دولت و احزاب سیاسی می‌گوید: رئیس‌جمهور باید بداند تا زمانی که برای مردم و برای آبادانی ایران کار کند مردم از او راضی خواهند بود، در غیر این‌صورت اگر به فکر نشاندن لبخند به روی لبان غربی‌ها باشد پایانش زود رقم خواهد خورد.

 

حسین توکلی صاحب یک واحد تولید لوازم خانگی می‌افزاید: امروز مافیای واردات همچون کنه به جان اقتصاد کشور افتاده است، قاچاق کالا بحران بزرگی است که باید برای آن برنامه داشت.

وی با تأکید بر اینکه رسیدگی به وضعیت اقتصادی خواسته عموم مردم از دولت آینده است، بیان می‌کند: زمانی خانه‌دار شدن آرزو بود، امروز مستأجر شدن، تشکیل زندگی مشترک با شرایط فعلی برای جوانان بسیار سخت است، یک جوانی که قصد ازدواج داشته باشد از ترس کرایه‌خانه جرأت نمی‌کند، قدمی بردارد، آرزوی خانه‌دار شدن جای خود را به آرزوی پیدا کردن خانه‌ای با اجاره پایین داده است.

به گزارش فارس ۲۸ خردادماه روز سرنوشت‌ساز انتخابات است، در جمهوری اسلامی که بر مبنای اصول و اعتقادات دینی پایه‌ریزی شده است، مردم حق دارند برای آینده کشور خویش تصمیم‌گیری کرده و به انتخاب اصلح بپردازند.

از نظر مردم انتخاب اصلح انتخاب فردی است که برای مهار تورم، اشتغال‌زایی و مبارزه با فساد برنامه داشته باشد و اوضاع اقتصادی کشور را سر و سامان دهد و به جوانان میدان دهد و امید را به جامعه تزریق کند.

اراک شهری کارگری است و بخش اعظمی از جمعیت آنان کارگرانی هستند که در پالایشگاه، پتروشیمی، ماشین‌سازی، آلومینیوم‌سازی، واگن سازی، کمباین، آذرآب و صدها شرکت کوچک و بزرگ دیگر مشغول کارند.

اراک چهارمین قطب صنعت کشور است و با دارا بودن بیش از ۴ هزار واحد کوچک و بزرگ صنعتی، صنعت در آن حرف اول را می‌زند.

در حال حاضر واگذاری‌های غلط، مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها از یک‌سو و مافیای واردات از سوی دیگر وضع صنایع استان را به نابودی کشانده است و تعدادی از صنایع از جمله هپکو را در معرض نابودی قرار داده است.

این روزها دل کارگران هپکو بیش از سایر مردم از دست عملکرد دولت دوازدهم خون است، کارگران هپکو هشت سال اخیر بدترین سال‌های فعالیتشان را پشت سر گذاشتند و با‌ مهری‌های بسیار دولت، روز را شب و شب را به صبح رساندند.

مصوباتی که عزمی برای اجرا نداشتند و وعده‌هایی که همتی برای عملی کردن‌، کارگران رنج کشیده صنایع اراک را بیش از پیش از آینده صنعت شهر ناامید کردند.

گاه شاهد بودیم دولت برای آرام کردن تجمعات کارگرانی که خواسته‌شان کار و تولید بود، مصوبه‌ای را به تصویب می‌رساند، اما با مصوبه دیگر از طریق دست‌های پشت پرده مانع اجرای مصوبات قبلی می‌شد که نمونه آن را در مصوبه ممنوعیت واردات ماشین‌آلات راهسازی می‌توان یافت که حکایتی عجیب داشت.

دولت آینده باید جلوی مافیای واردات را بگیرد

امروز به منظور شنیدن انتظارات کارگران صنایع به سراغ تنی چند از کارگران این شرکت‌ها رفتیم.

کارگرانی که مدعی بودند اگر رئیس جمهور آینده با مافیای واردات مقابله کند و جلوی آنها را بگیرد، صنعت روزهای خوشی را خواهد دید.

عضو شورای اسلامی کار شرکت هپکو می‌گوید: کارگران هپکو چند سال اخیر برای جلوگیری از به یغما بردن این شرکت توسط عده‌ای رانت‌خوار بارها و بارها کتک خوردند و تهمت‌ها شنیدند و برای حفظ هپکو ایستادند اما دولت با مصوبه‌های یک بام و دو هوای خود هنوز اقدامی برای رونق این شرکت نکرده است.

ابوالفضل رنجبر می‌گوید: دولت آینده باید جلوی مافیای واردات را بگیرد، هپکو توانایی تولید دامپتراک را دارد، اما مافیا اجازه نمی‌دهند.

وی تصریح می‌کند: اگر جلوی فساد و مافیای واردات ماشین‌آلات گرفته شود، هپکو قادر به تولید و رونق و اشتغال و شکوفایی است.

فعال حوزه صنعت نیز می‌گوید: هپکو توانسته است دانش فنی و توانمندی تولید برخی از محصولات را با کپی‌برداری، مهندسی معکوس، R&D و نوآوری‌های خود به دست آورد و برخی از محصولات را تجاری‌سازی و به تولید انبوه برساند و توانمندی بالای خود را به اثبات برساند.

 شکوفایی اقتصاد با کوتاه کردن دست مفسدان اقتصادی 

فرهاد بهادری می‌افزاید: اگر محصولات سطح وارداتی مانند دامپتراک و محصولات معدنی که امکان ساخت استراکچر آنها در شرکت وجود دارد وارد چرخه تولید شرکت شود می‌تواند در عملکرد و سودآوری شرکت اعجاز کند زیرا ساخت استراکچر این تجهیزات دارای قیمت تمام‌شده بسیار کمتری نسبت به شرکت‌های بین‌المللی است.

وی بیان می‌کند: دولت آینده با کوتاه کردن دست مفسدان اقتصادی می‌تواند زمینه شکوفایی اقتصاد را در شرکت‌های بومی از جمله هپکو فراهم کند، بدون شک تولیدات شرکت به نقدینگی و ارزبری کمتری نیاز است و رشد اشتغال را به دنبال دارد که بخشی از مشکلات بیکاری را خواهد کاست.

این فعال حوزه صنعت تأکید می‌کند: دولت آینده از طریق مقابله با داعشیان صنعت می‌تواند شکوفایی اقتصاد را رقم زده و جلوی قاچاق را بگیرد.

توجه به انتظارات جامعه صنعتگران و فعالان اقتصادی که از آنان به عنوان سربازان جنگ اقتصادی یاد می‌شود می‌تواند ضامن توسعه اقتصادی کشور و افزایش اشتغال مولد و حل معضل بیکاری باشد.

استان مرکزی با دارا بودن ۲۱ صنعت مادر تخصصی و پیمانکاری، ۴۶ شهرک و ناحیه صنعتی، ۲ منطقه ویژه اقتصادی و ایستادن بر سکوی چهارم صنعتی کشور با ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ نقش مؤثری در شکوفایی اقتصاد و صنعت کشور دارد.

تسهیل و روان‌سازی فضای کسب و کار کشور در دریافت مجوزها، واردات مواد اولیه، کاهش سود تسهیلات بانکی، حذف قوانین دست و پاگیر، توسعه صادرات با مقررات زدایی و حذف قوانین دست و پاگیر، ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به واحدهای تولیدکننده نیز از دیگر مطالبات فعالان عرصه‌های اقتصادی از رئیس‌جمهور آینده بود.

***********

گزارش از حمیدرضا جلالی

***********

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول