اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

میهمان انتخاباتی المیادین: امام خامنه‌ای در مسیر امام خمینی گام برمی‌دارد و آبروی اشخاص برایش مهم است

شبکه لبنانی المیادین در ویژه‌برنامه انتخابات ایران، به تذکر امروز رهبر انقلاب پرداخت و میهمان این شبکه تأکید کرد، تذکر رهبری به این دلیل است که ایشان در مسیر امام خمینی گام برمی‌دارد و اخلاق سیاسی و آبروی افراد برای ایشان مهم است.

میهمان انتخاباتی المیادین: امام خامنه‌ای در مسیر امام خمینی گام برمی‌دارد و آبروی اشخاص برایش مهم است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری المیادین در ادامه پوشش ویژه اخبار انتخابات ریاست جمهوری ایران، روز جمعه (۱۴ خرداد) میزبان «مختار حداد» فعال رسانه‌ای و سردبیر روزنامه عربی «الوفاق» ایران بود. 

المیادین از نکته مورد اشاره رهبر معظم انقلاب در سخنرانی ایشان به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی (ره) پرسید که در خصوص «ظلم» به برخی نامزدهای احراز صلاحیت‌نشده سخن گفت و حداد گفت، شورای نگهبان یکی از مواردی را که برای احراز صلاحیت مورد توجه قرار می‌دهد، گزارش‌هایی است که از نهادهای مختلف اخذ می‌کند. گاهی ممکن است برخی از این گزارش‌ها اشتباه باشد. بنابراین طبیعی است که در این خصوص بازنگری و نظرش را اعلام می‌کند.


مختار حداد سردبیر روزنامه الوفاق ایران

 

حداد در پاسخ به سوالی که آیا این چنین سخنی از رهبری ایران دارای سابقه بوده است، گفت، بله. در سال ۱۳۸۴ که آقای محمود احمدی‌نژاد پیروز انتخابات شد، رهبر معظم انقلاب وارد موضوع شدند و دو نامزد از جریان اصلاح‌طلب را که احراز صلاحیت نشده بودند، تأیید کرد. یکی همین آقای محسن مهرعلیزاده بود و یکی هم آقای مصطفی معین وزیر علوم دولت وقت. در حقیقت رهبر انقلاب خواستند پیامی بدهند به برخی نهادهایی که گزارش‌هایی تهیه و برای شورای نگهبان ارسال می‌کنند.

حداد تأکید کرد: آبروی اشخاص برای رهبر انقلاب مهم است. مثلا در سال ۱۳۸۸ در مناظره‌های انتخاباتی به برخی اشخاص نسبت‌هایی داده شد و آن سخنان به شکل زنده از تلویزیون ایران پخش می‌شد. یادم هست که یک روز بعد امام خامنه‌ای در سالروز رحلت امام در مرقد امام موضع گرفتند و این نسبت‌ها را محکوم کردند و گفتند نباید بر اساس اطلاعات غلط به شخصیت‌هایی که به انقلاب خدمت کردند، نسبت‌های ناروا داد. لذا این امور برای رهبر انقلاب مهم است و برای همین امروز وارد این موضوع شد. 

 

میهمان شبکه المیادین در استودیو تهران تأکید کرد: امروز سالروز رحلت امام خمینی است. ایشان در ایام حیاتش فرمانی هشت بندی صادر کرد و در آن بر حفظ آبروی اشخاص تأکید شده است. امروز امام خامنه‌ای همین مسیر امام را می‌رود. اخلاق در سیاست و آبروی اشخاص خط قرمز است و برای ایشان مهم است. برای همین است که ما در سالروز رحلت امام شاهدیم که رهبر انقلاب این موضوع و اخلاق در سیاست را تذکر می‌دهد. برخی نامزدها ممکن است در رقابت انتخاباتی اهانتی کنند یا نسبت‌هایی به رقیب بدهند اما رهبر انقلاب چند بار این موضوع را تذکر داده است.

حداد در خصوص مشارکت مردم در انتخابات نیز گفت، مشارکت مردم تأکیدی بر دموکراسی دینی حاکم و موجود در جمهوری اسلامی ایران است. امام در واقعه ۱۵ خرداد که فردا سالروز آن است، در سخنرانی خود بر حقوق مردم تأکید کرد و همچنین درباره رژیم صهیونیستی و غصب حقوق مردم فلسطین هشدار داد. در تاریخ جمهوری اسلامی ایران تقریبا به طور میانگین به ازای هر سال یک انتخابات برگزار شده است... جمهوری اسلامی اهتمام جدی به برگزاری انتخابات دارد... اکنون رسانه‌ها و شبکه‌های معاند در حال ترویج کاهش مشارکت در انتخابات هستند.


استودیو تهران المیادین ویژه پوشش انتخابات

 

انتهای پیام/ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول