اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

برداشت‌های غیرقانونی علت کاهش شدید فشار آب در اصفهان

معاون بهره‌برداری و توسعه آب آبفای اصفهان گفت: برداشت‌های غیرقانونی در بالادست سبب کاهش شدید فشار آب در سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ در روزهای اخیر شد.

برداشت‌های غیرقانونی  علت کاهش شدید فشار آب در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی آبفا اصفهان، ناصر اکبری با اشاره به چالش‌های موجود در تأمین پایدار آب شرب مشترکان این شرکت اظهار داشت: در دهه‌ اخیر به ‌علت برداشت‌های غیرقانونی در بالادست، تراکم جمعیت، کاهش نسبی بارندگی‌ها و افزایش دما، تامین پایدار آب شرب حدود ۵ میلیون نفر از جمعیت ساکن در ۵۷ شهر و ۳۸۰ روستای تحت پوشش سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ با چالش مواجه شده است.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب آبفای اصفهان با اشاره به این که خشک شدن زاینده‌رود سبب خشک شدن چاه‌های فلمن با ظرفیت آبدهی ۳ متر مکعب در ثانیه و کاهش ۵۰ درصدی آبدهی سایر چاه‌های متفرقه و حریمی شد، افزود: نیاز است شرکت آب منطقه‌ای اصفهان نسبت به جبران این حجم از آب از دست رفته اهتمام ورزد.

وی گفت: اکنون آب آشامیدنی اصفهان از تصفیه خانه باباشیخعلی در غرب استان تأمین می‌شود که ظرفیت  آن بالغ بر ۱۱.۵ مترمکعب آب در ثانیه است در حالی که نیاز آبی مردم در اوج مصرف به ۱۶ متر مکعب در ثانیه می‌رسد.

اکبری خواهان جلوگیری از برداشت آب در بالادست زاینده‌رود از سوی مسؤولان امر شد و بر صرفه‌جویی در مصرف آب توسط همه ذینفعان و بهره‌برداران تأکید کرد و عنوان کرد: این روزها با گرم شدن هوا مصرف آب هم بیشتر شده به طوری که هر درجه افزایش دمای هوا بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ لیتر در ثانیه یا معادل ۲ تا ۳ درصد بر مصرف آب اضافه می‌کند.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب آبفای اصفهان با تأکید بر مدیریت مصرف آب از سوی گفت: با وجود تنش آبی در اصفهان مردم نسبت به صرفه‌جویی در مصرف آب اهتمام لازم را داشته باشند چرا که با وجود کاهش بارندگی در سال آبی جاری تابستان بسیار سختی را در پیش داریم.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل انجام اقدامات فنی و فرهنگی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در دو دهه اخیر، سرانه مصرف آب مشترکان و همچنین میزان هدر رفت آب از شبکه‌های آبرسانی شهرها و روستاهای تحت پوشش این شرکت، از تمام شهرها و استان های کشور کمتر است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول