اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بهره‌مندی ۲۰۰۰ نفر در مناطق محروم از خدمات گروه‌های جهادی دانشجویی خراسان رضوی

مسؤول جهادی حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با اشاره به فعالیت ۲۰ هفته‌ای گروه جهادی دانشجویان در خراسان رضوی گفت: طی این مدت ۲ هزار نفر در مناطق محروم از خدمات اردوهای جهادی در حوزه‌های پزشکی، فرهنگی و عمرانی بهره‌مند شدند.

بهره‌مندی ۲۰۰۰ نفر در مناطق محروم از خدمات گروه‌های جهادی دانشجویی خراسان رضوی

سید محمود بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: از آبان سال گذشته اردوهای پزشکی، فرهنگی و عمرانی را با حضور تعدادی از دانشجویان آغاز کردیم و در اولین قدم گروه جهادی را به مناطق محروم تایباد اعزام کردیم.

مسؤول جهادی حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با اشاره به استمرار فعالیت اردوهای جهادی از ابتدای سال جاری، افزود: اعضای گروه جهادی متشکل از دانشجویان رشته‌های پزشکی، مامایی و پرستاری به‌منظور ارائه خدمات به مناطق حاشیه شهر مشهد اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: غربالگری، تست قند خون، ویزیت و داروی رایگان ازجمله خدمات پزشکی است که با حضور گروه جهادی در حاشیه شهر مشهد ارائه می‌شود.

بهشتی در رابطه با تداوم برنامه‌های تیم جهادی اشاره کرد: برنامه جهادی پزشکی و فرهنگی در مناطق حاشیه شهر به‌صورت هفتگی انجام می‌شود که این هفته در جاده سیمان و هفته‌های گذشته در مناطق شهید آوینی و شهرک شهید باهنر فعالیت کردیم.

وی بیان کرد: سال گذشته یا همراه خود پزشک می‌بردیم یا سیستم ارجاع داشتیم که اگر پزشک عمومی ما تشخیص می‌داد بیماری نیاز به مراجعه به متخصص دارد، برای فرد بیمار معرفی‌نامه به متخصص صادر می‌کنیم و برای ادامه درمانش هماهنگ می‌کنیم.

مسؤول جهادی حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد یادآور شد: در سال جاری به دلیل برگزاری انتخابات و سنگینی برنامه‌ها، تنها پزشک عمومی همراه خود می‌بریم و به دلیل اینکه هنوز نتوانسته‌ایم سیستم ارجاع را سامان دهیم، هر هفته یک پزشک برای خواهران و یک پزشک برای برادران همراه گروه جهادی به مناطق محروم اعزام می‌شود.

وی در خصوص نحوه اطلاع‌رسانی در مناطق موردنظر مبنی بر حضور گروه جهادی، ابراز کرد: با پایگاه‌های بسیج محله و مساجد ارتباط برقرار می‌کنیم و از این طریق خانواده‌های نیازمند را برای خدمات پزشکی فراخوان می‌کنیم و بیماران توسط پزشکان به‌صورت رایگان معاینه و داروی موردنیاز را به‌صورت رایگان دریافت می‌کنند.

بهشتی با اشاره به اینکه فعالیت تیم فرهنگی این گروه جهادی عمدتاً معطوف به کودکان است، خاطرنشان کرد: مباحث اعتقادی، احکام، بازی‌های هدف‌دار و نقاشی از خدماتی است که تیم فرهنگی در کنار تیم پزشکی در مناطق محروم انجام می‌دهند.

وی اذعان کرد: به‌صورت میانگین هر هفته حدود ۱۲۰ نفر توسط گروه جهادی ویزیت می‌شوند که گاهی این آمار به ۱۴۰ نفر هم رسیده است.

مسؤول جهادی حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد گفت: در مدت بیش از ۲۰ هفته از آغاز به کار این گروه جهادی تاکنون بیش از ۲ هزار نفر از خدمات این گروه جهادی در حوزه‌های پزشکی، فرهنگی و عمرانی بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول