اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

راه‌اندازی «سیستم پایش آنلاین» در راستای همسویی با صنعت سبز

مدیرعامل شرکت راشا کاسپین زنجان گفت: گام‌های تکمیلی شرکت راشا کاسپین ایرانیان در راستای همسویی با صنعت سبز با نصب و راه‌اندازی «سیستم پایش آنلاین» در خروجی تصفیه‌خانه مجتمع برداشته می‌شود.

راه‌اندازی «سیستم پایش آنلاین» در راستای همسویی با صنعت سبز

 حسین پایداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: بهره‌برداری از این مجتمع صنعتی و تولیدی با فعالیت در صنعت تولید انواع کاغذ کارتن‌های بسته‌بندی، حرکت ارزشمندی در جلوگیری از قطع درختان برای تولید انواع کاغذ بوده است چرا که این مجموعه بر پایه صنعت بازیافت و فرآوری و تبدیل مجدد انواع ضایعات کاغذ و کارتن به انواع کاغذ کارتن‌های بسته‌بندی در شهرک صنعتی شماره یک زنجان طرح‌ریزی شده و از سال 95 به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: در عین حال کنترل موثر کارکرد تصفیه‌خانه فاضلاب مجتمع برای رساندن پساب خروجی به محدوده استاندارد از اهمیت بالا برخوردار است که در همین راستا، در سال گذشته و با احداث و راه‌اندازی فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب ETP2 با سرمایه‌گذاری 700 میلیارد ریال عملاً این دغدغه زیست محیطی نیز برطرف شد.

پایداری در توضیح این موضوع گفت: در راستای ایجاد امکان کنترل و پایش آنلاین خروجی نهایی، اخیراً این سیستم به  تجهیزات «پایش آنلاین» مجهز شده است که این امکان را فراهم می‌کند تا وضعیت خروجی تصفیه‌خانه به لحاظ پارامترهای مهم و کلیدی مانند COD, BOD,TSS,PH و هدایت الکتریکی که نشانگر صحت کارکرد تصفیه‌خانه است، تحت کنترل و پایش مستمر قرار گیرد و در صورت بروز اشکال و خطای کارکردی، بلافاصله اقدامات موثر  برای اصلاح و رفع عیوب احتمالی، صورت گیرد.
وی افزود: در طراحی و نصب این سیستم از بهترین تجهیزات و ادوات ابزار دقیق و مونیتورینگ با برندهای معتبر دنیا E&H,WTW و برخی تجهیزات معتبر داخلی، استفاده شده است.
مدیرعامل شرکت راشا کاسپین ادامه داد: مسؤولان این شرکت خود را متعهد و مکلف به رعایت دقیق الزامات زیست محیطی و مبانی توسعه پایدار دانسته و از آنجا که پایه کاری در فعالیت این مجتمع، مقوله «بازیافت و جلوگیری  از قطع درختان» است، تکمیل این زنجیره ارزش سبز و استقرار کامل صنعت پاک، سبز و بدون مخاطرات زیست محیطی در دستور کار جدی قرار دارد.

انتهای پیام73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول