اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رای دادن تایید فساد نیست، ما به اصل نظام رای می‌دهیم

امام جمعه موقت اصفهان و عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مشکلات ایجاد شده از سمت برخی مسؤولان را نباید پای نظم نوشت، رای دادن تایید آن‌ها و فساد نیست.

رای دادن تایید فساد نیست، ما به اصل نظام رای می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی عصر امروز در مسجد جامع اصفهان اظهار داشت: در قرآن در ترجمه آیه ۴۶ سوره کهف آورده شده مال و فرزندان زینت دنیا است، این زینت را خدا رد نمی‌کند اما مسأله این است که انسان غافل شود از یک مسأله مهم‌تر، اینکه ما مشغول شویم به دو جاذبه دنیا و از چیز بزرگتری به نام آخرت غافل شویم خطا است.

امام جمعه موقت اصفهان و عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید در حیات دنیا روزی را از حلال بدست بیاوریم افزود: سپس این روزی را در حلال مصرف کنیم و سوم اینکه در این به دست آوردن و خرج کردن انقطاع دل داشته باشیم، آیه دوم سوره ملک می‌فرماید خدا حیات و ممات را خلق کرد اما هدف این است که فرد مبتلا شود به اعمال دنیایی و این همان امتحان است تا افراد گزینش شوند.

وی ادامه داد: احسن العمل از منظر امام صادق(ع) اخلص العمل است، عمل خالص‌تر این است که عمل به خدا هدیه می‌شود و از او پاداش نخواهیم و تنها برای خشنودی خدا عمل انجام شود، آیه ۷۲ سوره توبه می‌گوید خشنودی از جانب خدا بزرگترین عمل است، یک نکته‌ای در آداب دینی وجود دارد اینکه آرزو طولانی عمل را بد می‌کند، یعنی امیدی که با من فاصله زیادی دارد مثلا برای ۵۰ سال آینده آرزو می‌سازم ولی این باعث خراب شدن عمل می‌شود.

آیت‌الله مهدوی تصریح کرد: این قضیه چند دلیل دارد اولین دلیل آن تسویف است یعنی کار را به عقب انداختن، دلیل دوم این است که تکثر مال اتفاق می‌افتد که ذخیره مال مورد مذمت قرار گرفته است، دلیل سوم این است آرزو طولانی حب دنیا برای انسان می‌آورد و این ریشه بسیاری از گناهان است ما باید مشتاق باشیم برای لقا پروردگارمان و این وقتی اتفاق می‌افتد که دل از دنیا جدا شده باشد.

عزت و امید را فراموش نکنیم

امام جمعه موقت اصفهان و عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امید انسان را سرپا نگه می‌دارد گفت: دشمنان ما می‌خواهند امید را از ما بگیرند، برای مثال موشک‌هایی که سال گذشته به عین الاسد زده شد و باعث نمایش قدرت شد،نباید این عزت و امید را فراموش کنیم، باید آگاه باشیم در نا امیدی سکون اتفاق می‌افتد و در امید حرکت، ما باید در انتخابات شرکت کنیم و با امید دست به انتخاب بزنیم.

وی بیان کرد: فردی که انتخاب می‌شود باید بتواند تحول ایجاد کند، مشکلاتی که برخی از مسؤولان درست کرده‌اند را نباید با سیاه نمایی بزرگ کرد و آن را به پا نظام نوشت ولی اگر مسئولی کار خلاف کرده باید دقت کنیم رای دادن تایید او و تایید فساد نیست و رای ما تایید اصل نظام است، مثلا اگر پلیسی کار خلاف کرد نباید نیرو انتظامی را زیر سوال برد زیرا آدم فاسد وارد نیرو انتظامی شده است، ما یادمان نرود اصل نظام ما متکی به فردی است که فرمان به عدالت و جلوگیری از فساد می‌دهد.

انتهای پیام/۶۳۱۲۱/ق۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول