اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید مقامات قزاقستان و آذربایجان بر توسعه روابط پارلمانی

رئیس مجلس قزاقستان و سفیر آذربایجان در این کشور دیدار و موضوعات مهم مربوط به همکاری دو کشور را بررسی کردند.

تأکید مقامات قزاقستان و آذربایجان بر توسعه روابط پارلمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «نورلان نیگماتولین» رئیس مجلس قزاقستان و «رشاد ممدوف» سفیر آذربایجان در این کشور دیدار و گفت و گو کردند.

نیگماتولین ضمن اشاره به ماهیت استراتژیک روابط دو کشور، بر تعهد ریاست قزاقستان برای تقویت دوستی و همکاری همه جانبه با آذربایجان تاکید کرد.

بنابر سخنان وی، گفت و گوی بین پارلمانی مولفه مهم مشارکت دو کشور است که ویژگی بارز آن تعامل سازنده در بسترهای بین المللی، از جمله در چارچوب موسسات مربوط به جهان ترک، بشمار می‌آید.

سفیر آذربایجان به نوبه خود با رضایت از سطح تعامل دوجانبه گفت که «باکو» به توسعه همکاری با مردم برادر قزاقستان، بزرگترین کشور ترک‌زبان که صلح و اتحاد از دستاوردهای اصلی آن است، اهمیت زیادی می‌دهد.

بنابر سخنان ممدوف، به لطف رهبریت دو کشور، طرح‌های مشترک زیادی، قبل از همه، پروژه‌های تجاری، اقتصادی و زیرساختی در حال اجرا است که امکان ایجاد چشم اندازهای جدیدی برای توسعه نه تنها قزاقستان و آذربایجان، بلکه سایر کشورهای منطقه را فراهم کرده است.

طرفین در بخش دیگری ابراز اطمینان کردند که پتانسیل قابل توجهی، در سطح بین پارلمانی برای توسعه روابط قزاقستان و آذربایجان در جهت منافع مردم دو کشور، وجود دارد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول