اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

8 کتابفروشی در طرح بهارانه کتاب مشارکت کردند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: هشت کتابفروشی در طرح بهارانه کتاب مشارکت کردند.

8 کتابفروشی در طرح بهارانه کتاب مشارکت کردند

محمدربیع احمدخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: طرح بهارانه کتاب با همکاری موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و کتابفروشی‌های سراسر کشور و با هدف ترویج فرهنگ مطالعه، رونق بخشیدن به کتابفروشی‌ها و حمایت از این گروه فرهنگی اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام از کتابفروشی‌های متقاضی مشارکت در این طرح در نیمه اول خرداد امسال انجام شد، اضافه کرد: از استان زنجان هشت کتابفروشی در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

احمدخانی گفت: کتابفروشی‌های پاتوق کتاب زنجان، حوض نیلی، دانشمندان کوچک، منهاج، شهر کتاب زنجان، کتابفروشی فرهنگان زنجان، کتابده فرهنگ از زنجان و کتابفروشی بهمن در شهرستان ابهر مجری طرح بهارانه کتاب هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به جزئیات اجرای این طرح نیز اشاره کرد و افزود: همچون فصول قبلی سقف خرید برای هر خریدار در طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ مبلغ ۲۰۰ هزار تومان است و خریداران می‌توانند از ۲۰ درصد یارانه خرید کتاب در این طرح بهره‌مند شوند.

وی با تأکید بر اینکه ارائه تخفیف در این طرح تنها شامل کتاب‌های چاپی است و سایر کالاهای فرهنگی عرضه‌شده در کتاب‌فروشی را شامل نمی‌شود، گفت: کتاب‌فروشی‌های مشارکت‌کننده در طرح تا زمان به اتمام رسیدن یارانه اختصاصی ملزم به ارائه تخفیف به مشتریان هستند.

احمدخانی افزود: کتاب‌های عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان مشمول طرح می‌شوند؛ اما کتاب‌های آموزشی، کمک‌آموزشی، افست، فاقد شماره شابک، دارای شابک غلط و کتاب‌هایی که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت‌ نشده‌اند، مشمول طرح نمی‌شوند.

در «بهارانه کتاب ١٤٠٠» سقف مجاز خرید برای هر خریدار 2 میلیون ریال است و خریداران می‌توانند از ١٧ تا ٢٣ خردادماه با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو طرح‌، کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی را با یارانه ٢٠درصدی خریداری کنند.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول