اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

طراحی سامانه خریدآنلاین دارو توسط شرکتی خلاق

فعالان خلاق با ایجاد یک سامانه خلاق، تهیه دارو و محصولات آرایشی و بهداشتی را برای مصرف‌کنندگان تسهیل کردند.

طراحی سامانه خریدآنلاین دارو توسط شرکتی خلاق

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سید مسعود فخاری مدیرعامل شرکت خلاق سازیان توسعه پاژند در اینباره گفت: توضیح دارو در کشور هنوز تا حد زیادی بر اساس سازوکارهای سنتی صورت می‌گیرد. یعنی شخص مصرف‌کننده باید حضوراً به چند داروخانه مراجعه کند تا داروی مورد نیازش را پیدا کند. این موضوع البته چندان با عدالت در حوزه بهداشت و سلامت هم‌خوانی ندارد. به ویژه پیدا کردن داروهای کمیاب به روش سنتی بسیار سخت است.

وی افزود: ممکن است یک دارو در منطقه‌ای زیاد باشد، اما مصرف کننده کمی داشته باشد و بالعکس در یک ناحیه دیگر مصرف‌کنندگان با کمبود یک قلم مشخص دارو مواجه باشند. همین مسئله لزوم نوآوری و تزریق فناوری به این حوزه را گوش‌زد می‌کند.

این فعال حوزه صنایع نرم و خلاق با اشاره به ابعاد مختلف عرضه آنلاین خدمات دارویی و لوازم آرایشی و بهداشتی، گفت: گروه تحقیق و توسعه شرکت، پس از بررسی‌های میدانی و اطلاع از نیازمندی‌های این حوزه، سامانه برخط «دوادون» را ایجاد کرد. در این سامانه، همه داروخانه‌ها، می‌توانند اقلام دارویی یا آرایشی و بهداشتی خود را به صورت آنلاین معرفی کنند تا شهروندان دسترسی آسان‌تری به این محصولات داشته باشند.

فخاری گفت: همچنین افرادی که به یک دارو یا هر محصول داروخانه‌ای نیاز دارند، می‌توانند نیاز خود را در این سامانه آگهی کنند، داروخانه‌های که این کالا را در اختیار دارند، بلافاصله با مشتری آگهی دهنده تماس می‌گیرند و این دارو یا محصول آرایشی و بهداشتی را برای وی ارسال می‌کنند. این موضوع می‌تواند ترددهای غیرضروری به داروخانه‌های مختلف را بکاهد و راحتی و آسایش بیشتری برای مشتری به همراه داشته باشد.

مدیرعامل این شرکت خلاق، با اشاره به روند فعالیت این سامانه، افزود: فعالیت ما ابتدا از منطقه 5 شهرداری تهران آغاز شد و در تلاش هستیم تا در آینده نزدیک خدمات‌دهی این سامانه را به کل کشور، تعمیم دهیم. مدل درآمدی ما به این صورت است که وجهی بسیار کم از داروخانه‌ها و آگهی‌دهنده دریافت می‌شود. در واقع در این مرحله از کار، بیشتر به دنبال فرهنگ‌سازی هستیم تا کسب درآمد.

وی ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک، امکانات متعدد دیگری به این سامانه اضافه شود.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول