اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

امنیت و عزت کشور در گرو حضور حداکثری و مشارکت مردم در انتخابات است

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان گفت: حضور مردم در پای صندوق‌های رای یک تکلیف بوده و عزت، امنیت و اقتدار کشور در گرو حضور حداکثری و مشارکت مردم در انتخابات کشور است.

امنیت و عزت کشور در گرو حضور حداکثری و مشارکت مردم در انتخابات است

حجت الاسلام جواد مجتهد شبستری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، در خصوص انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و حضور مردم در پای صندوق‌های رای اظهار داشت: امروزه حضور در انتخابات فقط یک حق نیست که کسی بتواند بگوید من از حق خود صرف نظر می‌کنم و در انتخابات مشارکت نمی‌کنم بلکه تکلیف است که عزت، امنیت و اقتدار کشور در گرو حضور حداکثری و مشارکت مردم در انتخابات و تعیین سرنوشت کشور است.

وی ادامه داد: با توجه به تهدیداتی که از طرف دشمنان خارجی و مزدوران داخلی برای کشور ما انجام می‌شود و مردم را به عدم مشارکت در انتخابات دعوت می‌کنند، حضور در انتخابات و مشارکت حداکثری یک پاسخ محکم، قوی و روشن به یاوه گویان این مرز و بوم خواهد بود.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه تصریح کرد: حضور مردم در پای صندوق‌های رای و مشارکت آنان در سرنوشت کشور خود قلب امام زمان (عج)، روح شهدا و امام راحل را شاد و خوشنود و دشمنان میهن اسلامی را از فتنه‌گری ناامید می‌کند.

حجت الاسلام شبستری بیان کرد: به طور قطع مردم بایستی با هر عقیده، سلیقه‌، بینش و مرامی که علاقمند به تعالی، پیشرفت، آبادانی، اقتدار و امنیت کشور هستند، با حضور در پای صندوق‌های رای این عقل و خرد جمعی خود را به نمایش بگذارند و بار دیگر دشمن را از طمع در کشور ایران مایوس کنند.

وی با اشاره به تبلیغات و مناظره کاندیداها افزود: آنچه که امروز در تبلیغات و مناظره‌ها موجب ناراحتی و تالم خاطر می‌شود بعضی از بد اخلاقی‌ها، توهین و اهانت برخی کاندیدا است که هر بیننده منصفی را ناراحت می‌کند.

این مقام مسوول اضافه کرد: کسی که بنا دارد لباس ریاست جمهوری را بپوشد بایستی مجسمه اخلاق باشد چنانچه در ادوار گذشته نیز تندی و بد اخلاقی برخی نامزدها نیز مشاهده شد و امیدوار بودیم در این دوره دوباره این مسائل تکرار نشود اما متاسفانه برخی با اهانت و تهمت وارد مناظر شده و در نقطه مقابل کاندیدا دیگر با متانت و سعه صدر و اخلاق انسانی و اسلامی پاسخ‌گوی سوالات بود.

شبستری با اشاره به روایات اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از ابزارهای ریاست، استفاده از سعه صدر و شرح صدر است که به واضح این معنی در رفتار برخی کاندیدا مشاهده شد که شایسته ریاست هستند.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: با توجه به اینکه برخی از کاندیداها تایید صلاحیت خود را از شورای نگهبان اخذ کرده‌اند اما با وجود بد اخلاقی‌ها و اهانت در تبلیغات به جای ارائه برنامه و دیدگاه خود زبان به تخریب دیگران گشوده اند اینان به هیچ عنوان از نظر مردم صلاحیت پوشیدن لباس ریاست جمهوری را نداشته و در پیشگاه مردم محکوم و مردود خواهند شد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول