اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

روحانیون نقش مهمی در جلوگیری از گرایش جوانان به سمت افراطی‌گری دارند/ضرورت برنامه‌ریزی برای فضای مجازی از سوی مسئولان

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: عوامل بسیار زیادی در رابطه با افراط گرایی و تفریط دینی وجود دارد که یکی از سرنوشت‌سازترین عوامل آن که موجب می‌شود جوانان و نوجوانان ما به عنوان آینده‌سازان این مرز و بوم به سمت افراط گرایی و تفریط دینی بروند عدم تحمل از سوی مبلغین و پرچمداران این نهضت که همان روحانیون و علمای دینی هستند.

روحانیون نقش مهمی در جلوگیری از گرایش جوانان به سمت افراطی‌گری دارند/ضرورت برنامه‌ریزی برای فضای مجازی از سوی مسئولان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج،حجت‌الاسلام سعید عسکری در همایش تخصصی اعضای شوراهای افتاءاستان کردستان با موضوع آینده پژوهی و بررسی پیامدهایی افراط گرایی و تفریط دینی بر جامعه اسلامی«دین گریزی و دین ستیزی» که در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم این نشست و جلسه در آستانه رخداد عظیمی که هم دوستان انقلاب در سراسر جهان منتظر آن هستند که مردم ایران دوباره چه حماسه‌ای را خلق کنند و دشمنان هم از چند سال پیش به این فکر هستند که شاید بتوانند از این فرصت به نفع خود بهره‌برداری کنند بتواند زمینه مشارکت حداکثری و آگاهانه مردم را فراهم آورد..

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اضافه کرد: امیدواریم بعد از 28 خرداد با برگزاری انتخابات پرشور و حماسه‌ساز دوستان نظام خوشحال و دشمنان هم مثل همیشه سرمشار و سرافکنده باشند.


روحانیون  پرچم‌داران انقلاب در کردستان هستندوی تصریح کرد: روحانیون به عنوان پرچم‌داران انقلاب در استان و همه کسانی که دغدغه دین و مذهب و انقلاب را دارند هر کدام برای آینده‌ای که باید با دست خودمان رقم بزنیم،«آینده‌ای انتخاب شده نه آینده ممکن و محتمل بلکه آینده‌ای که با دست خودمان رقم بخورد» حتی یک قدم برداریم که در این صورت قطعا فردای روشن خواهیم داشت..

وی افزود: هر قدم که برداشته شود زمینه مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح را که گره‌گشای مشکلات جامعه که همه با آن آشنا هستیم خواهد بود.

وی به عوامل افراط گرایی و تفریط دینی بر جامعه اسلامی هم گریزی زد و عنوان کرد: عوامل بسیار زیادی در رابطه با افراط‌گرایی و تفریط دینی وجود دارد که یکی از سرنوشت‌سازترین عوامل آن که موجب می‌شود جوانان و نوجوانان ما به عنوان آینده‌سازان این مرز و بوم به سمت افراط گرایی و تفریط دینی بروند عدم تحمل از سوی مبلغین و پرچمداران این نهضت است.

فضای مجازی رها شده است

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تصریح کرد: به هر حال جوان خودش پر از انرژی و دغدغه و فضای مجازی هم به تعبیر رهبر معظم انقلاب رها شده است، کودک با فضای مجازی کاملا آشنا، نوجوان بیشتر و جوانان نیز کاملا در این عرصه وارد شده‌اند و سوالات، دغدغه‌هایی دارند و پیش فرض‌هایی برای خود تصور می‌کند چه کسی باید این سوالات را جوابگو باشد و جوان را در صراط مستقیم قرار دهد مطمئنا غیر از روحانیون و بزرگان دین در ایران اسلامی نیستند.

وی اضافه کرد: لذا آغوش اعضای شورای عالی و شورای روحانیت، ائمه جمعه و جماعات و علمای شیعه و سنی باید به روی جوانان باز باشد، نباید به محض تکلم یک جوان فورا انگ وهابی و یا سلفی به او زده شود باید با نشستن پای صحبت‌هایشان زمینه هدایت این عزیزان را فراهم آوریم.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور افزود: امیدواریم خداوند به برکت اسلام توفیق هدایت به جوانان بدهد، شر دشمنان کنده شود و مسئولان برای فضای مجازی که رها شده است بکنند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول