اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

وزیر جهادکشاورزی: ۲۳ درصد صادرات ایران به عراق مربوط به بخش کشاورزی است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: میزان زیادی از کالاهای ما به کشور عراق صادر می‌شود که حدود ۲۳ درصد از این کالاها در بخش کشاورزی است.

وزیر جهادکشاورزی:  ۲۳ درصد صادرات ایران به عراق  مربوط به بخش کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، کاظم خاوازی امروز در دیدار با وزیر کشاورزی عراق در مشهد در سالن شهید سلیمانی استانداری خراسان رضوی ضمن ابراز خرسندی از روابط در حال گسترش؛ برای انعقاد قرارداد طولانی مدت در زمینه کشاورزی با این کشور اعلام آمادگی کرد.

وزیر جهاد کشاورزی بر داشتن جدول زمان‌بندی متناسب با تقویم کشاورزی جهت همکاری‌های فیمابین تأکید و تصریح کرد: کالاهای ما باید نظم خاصی برای صادرات به عراق داشته و از تعرفه ترجیحی برخوردار باشد.

وی توجه به مقررات مربوط به گمرک، کیفیت محصولات کشاورزی و پروتکل‌های مرتبط با دامپزشکی را مهم برشمرد و گفت: کشور عراق می‌تواند به تعادل تجاری ما کمک کند.

از سرمایه‌گذاری ایران در بخش کشاورزی عراق استقبال می‌کنیم

همچنین در ادامه وزیر کشاورزی کشور عراق با تأکید بر اینکه دو کشور ایران و عراق در بخش‌های مختلف می‌توانند باهم همکاری داشته باشند، ابراز کرد: زمینه کشاورزی ایران پیشرفت‌های بسیار خوبی دارد و بخش کشاورزی یکی از مواردی است که از سرمایه گذاری ایرانیان در آن استقبال می‌کنیم.

محمد کریم الخفاجی با تاکید بر اینکه  واردات از ایران برای ما نسبت به واردات از دیگر کشورها اولویت دارد، گفت: امیدواریم در پایان این سفر توافقنامه بین دو کشور به امضا برسد که برای هر دو کشور مهم و سودمند خواهد بود.

وی تاکید کرد:  ما به دنبال همکاری‌های بیشتر در بخش‌های مختلف بین ایران و عراق هستیم.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول