اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

دولت آینده بازار را مدیریت کند

عضو سابق کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رها بودن بازار محصولات کشاورزی گفت: دولت آینده باید بازار را مدیریت و کنترل کند.

دولت آینده بازار را مدیریت کند

محمد‌صادق حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه تنها درآمد مردم گیلان کشاورزی و به خصوص شالی‌کاری است، اظهار کرد: در دوران نمایندگی مردم رشت در مجلس شورای اسلامی وزیر وقت کشاورزی را به مجلس کشانده و از وی در خصوص نابسامانی‌های حوزه کشاورزی و برنج سوال پرسیده و خواستم تا اوضاع کشاورزی را مدیریت کند.

وی با اشاره به رهابودن بازار محصولات کشاورزی از جمله برنج افزود: زمانی که برنج درجه یک هاشمی در گیلان حدود ۱۲ هزار تومان بود، برنج خارجی نیز در تهران با همین قیمت فروخته می‌شد و این نشان می‌داد نظارت بر بازار عرضه برنج وجود ندارد و منافع کشاورزان تامین نمی‌شود.

عضو سابق کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت برندسازی برنج تولید شده داخلی گفت: از عمده ضعف‌هایی که در دولت به آن توجه نمی‌شد، عدم برندسازی دو برنج هاشمی و علی‌کاظمی بود.

نماینده سابق مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنج ایرانی متقاضیانی برای تجارت و سرمایه‌گذاری نیز داشت، افزود: سرمایه‌گذاران، فعالان اقتصادی و تجار به شدت خواهان برنج با برند هاشمی و علی‌کاظمی بودند اما دولت به آن توجهی نمی‌کرد.

حسنی با اشاره به غفلت دولت در برخی از محصولات کشاورزی از جمله برنج بیان کرد: ایرانیان آرزویشان استفاده از برنج ایرانی و به ویژه برنج مرغوب گیلان هست اما علیرغم تلاش‌های چهار ساله موفق نشدم مدیریت این محصول استراتژیک را به دولت بقبولانم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس دهم با اشاره به غلبه مافیا و رانت خواران بر بازار محصولات کشاورزی گفت: وجود مافیا و رانت‌خواران در بازار برنج بسیار زیاد هست و با اینکه وزیر کشاورزی در آستانه استیضاح بود، مافیای برنج، کشاورز را رها نمی‌کردند.

نماینده مردم در مجلس دهم بر ضرورت کنترل بازار از سوی دولت آینده تاکید کرد و افزود: عدم کنترل بازار یکی از بزرگترین ضعف‌های دولت کنونی است و معتقدم دولت آینده باید بر بازار نظارت عملیاتی داشته باشد و آن را مدیریت کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول